Reklama

Cydry dostały lekkiej zadyszki. Ale to chwilowe

W pierwszym półroczu wyhamowała sprzedaż jabłkowych trunków. Jednak reszta 2016 roku powinna być dla nich już znacznie lepsza.

Publikacja: 28.07.2016 19:46

Cydry dostały lekkiej zadyszki. Ale to chwilowe

Foto: Flickr

Młody rynek cydrów przyzwyczaił nas do skokowych zwyżek sprzedaży w poprzednich sezonach. Tylko w 2015 r. sprzedaż tych lekkich alkoholi z jabłek zwiększyła się o niemal 50 proc., do 12 mln litrów. Ten rok cydry zaczęły jednak lekką zadyszką, bo Polacy kupili ich nie więcej niż 7 mln litrów.

– W pierwszym półroczu 2016 r. sprzedaż cydru była stabilna i utrzymała się na poziomie sprzed roku – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW). – Spowodowały to dość chłodny początek lata oraz pojawienie się konkurencyjnych produktów z branży piwnej – wyjaśnia.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama