Przerzucamy się na większe smartfony

Już prawie 60 proc. polskich internautów ma smartfona o przekątnej ekranu równej lub większej niż 4 cale. To powoduje, że smartfony coraz częściej są wykor...

Wydawca brytyjskiego „Daily Mail” zainteresowany kupnem Yahoo

Daily Mail & General Trust poinformowało, że prowadzi wstępne rozmowy z potencjalnymi partnerami do wspólnego zakupu udziałów w Yahoo.

Google mierzy ruch na stronach rządu i ministrów

Z narzędzi analitycznych Google'a korzystają witryny prezydenta RP, KPRM i wszystkich resortów – wynika z analizy firmy Gemius.

Prokuratorzy pójdą na wojnę z hakerami

Do końca roku powstanie rządowa strategia cyberbezpieczeństwa.

Grzegorz Hajdarowicz: Jak i dlaczego kupiłem "Rzeczpospolitą"

Moje wydawnictwo ma sprzedawać elitarnej grupie odbiorców treści z obszaru gospodarki i prawa. Nigdy nie bawiłem się w politykowanie – mówi właściciel Grup...

Komisja Europejska pomoże startupom

W Brukseli ruszyły e-konsultacje ze środowiskiem przedsiębiorców i startupów na temat ich pomysłów na rozwój ekosystemu w Europie.

Internauci włączają ad blocki z irytacji, a nie z obaw

Co drugi użytkownik programu blokującego w sieci reklamy korzysta z niego, bo uważa serwowane mu reklamówki za nachalne i nieadekwatne do tego, co przegląd...

Wzrasta sprzedaż cyfrowych gazet

W lutym cztery największe gazety ogólnopolskie sprzedały o 9,4 proc. więcej e-wydań niż rok wcześniej – 23,7 tys. egz.

Klienci są na razie mało zainteresowani okularami VR

Producenci gier i portale internetowe spodziewają się wielkiej popularności okularów umożliwiających przebywanie w wirtualnej rzeczywistości. Na razie jedn...

Cyfryzacja nie zabije śledczego dziennikarstwa

O tym, jak technologie ułatwiają wykrywanie afer na miarę Panama Papers i umożliwiają nowoczesne finansowanie mediów mówi Jake Batsell z Southern Methodist...

Cyfrowa muzyka w natarciu

Już prawie pół miliona Polaków płaci serwisom takim jak Spotify czy Tidal. Pomimo to sprzedaż klasycznych płyt niemal nie spada.

Reklama cyfrowa na świecie zagarnie prawie jedną trzecią rynku

W przyszłym roku reklamy w cyfrowych mediach przyciągną 29 proc. wszystkich pieniędzy wydanych na promocję na świecie – szacuje sieć domów mediowych Carat....

Najchętniej płacimy w sieci za filmy, książki i aplikacje

Polacy najchętniej płacą w Internecie za oglądanie wideo na żądanie – wynika z najnowszych danych Pentagon Research. W styczniu za dostęp do ulubionych fil...

Netflix wyprodukuje serial w Hiszpanii

To kolejne europejskie państwo po Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Niemczech, gdzie serwis będzie produkował lokalny serial.

Ponad połowa domostw nie płaci w Polsce abonamentu

Z opublikowanego w czwartek sprawozdania KRRiT za 2015 r. wynika, że abonament radiowo telewizyjny płaciło w terminie tylko niewiele ponad milion gospodars...

Branża ostrzega przed przeregulowaniem podczas tworzenia jednolitego rynku cyfrowego w Europie

Jak ma wyglądać wdrażanie jednolitego rynku cyfrowego w Europie, to wciąż wielka niewiadoma. Branża ostrzega, czego lepiej nie przeregulować.

Wydawcy stawiają na nowości

Brytyjski „Independent" uznał, że jest na tyle silny w sieci, by radzić sobie bez wydania papierowego. W tradycyjnych mediach zachodzą wielkie zmiany.

Trzeba mieć wizję, a potem dopasować do niej narzędzia

Kluczowe jest dziś dla wydawców, żeby szeroko eksperymentować – mówi Colin Bodell, wiceprezes ds. technologii w grupie wydawniczej Time Inc.

Ben Barokas: blokowanie reklam przy pomocy adblocków sprawi, że z sieci zniknie wiele treści

Jeśli nic się w sprawie adblocków nie zmieni, z sieci zniknie wiele treści, a tego chyba nikt nie chce – ostrzega Ben Barokas, szef firmy Sourcepoint, któr...

Yahoo czeka na oferty

Do 11 kwietnia Yahoo czeka na wstępne oferty od zainteresowanych kupnem działu internetowego amerykańskiego koncernu.