Sprzedaż tabletów I kwartale 2016 r.

Sprzedaż tabletów spadła na świecie w II kwartale rok do roku o 12,3 proc. do 38,7 mln – podało IDC.

Publikacja: 02.08.2016 19:27

Sprzedaż tabletów I kwartale 2016 r.

Foto: Bloomberg

Jak tłumaczy Jean Bouchard, dyrektor badań nad rynkiem tabletów w IDC, choć tablety z doczepianymi klawiaturami sprzedają się coraz lepiej, gros rynku stanowią jednak tradycyjne modele, a ich sprzedaż spada.

Największe udziały w rynku miał w II kwartale Apple – 25,8 proc. Sprzedał 10 mln iPadów, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadła sprzedaż tabletów Samsunga – aż o 24,5 proc. do 6 mln sztuk (to daje koreańskiej firmie 15,6 proc. udziałów w rynku), ale analitycy przypominają, że wyniki Samsunga nie obejmują obecnego na rynku od kilku miesięcy 18,4-calowego tabletu Galaxy View oraz, że Samsung wciąż nie wszedł w segment tabletów z klawiaturami.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych