Sprzedaż tabletów I kwartale 2016 r.

Sprzedaż tabletów spadła na świecie w II kwartale rok do roku o 12,3 proc. do 38,7 mln – podało IDC.

Publikacja: 02.08.2016 19:27

Sprzedaż tabletów I kwartale 2016 r.

Foto: Bloomberg

Jak tłumaczy Jean Bouchard, dyrektor badań nad rynkiem tabletów w IDC, choć tablety z doczepianymi klawiaturami sprzedają się coraz lepiej, gros rynku stanowią jednak tradycyjne modele, a ich sprzedaż spada.

Największe udziały w rynku miał w II kwartale Apple – 25,8 proc. Sprzedał 10 mln iPadów, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadła sprzedaż tabletów Samsunga – aż o 24,5 proc. do 6 mln sztuk (to daje koreańskiej firmie 15,6 proc. udziałów w rynku), ale analitycy przypominają, że wyniki Samsunga nie obejmują obecnego na rynku od kilku miesięcy 18,4-calowego tabletu Galaxy View oraz, że Samsung wciąż nie wszedł w segment tabletów z klawiaturami.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama