Reklama

Sprzedaż tabletów I kwartale 2016 r.

Sprzedaż tabletów spadła na świecie w II kwartale rok do roku o 12,3 proc. do 38,7 mln – podało IDC.

Publikacja: 02.08.2016 19:27

Sprzedaż tabletów I kwartale 2016 r.

Foto: Bloomberg

Jak tłumaczy Jean Bouchard, dyrektor badań nad rynkiem tabletów w IDC, choć tablety z doczepianymi klawiaturami sprzedają się coraz lepiej, gros rynku stanowią jednak tradycyjne modele, a ich sprzedaż spada.

Największe udziały w rynku miał w II kwartale Apple – 25,8 proc. Sprzedał 10 mln iPadów, o 9,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze bardziej spadła sprzedaż tabletów Samsunga – aż o 24,5 proc. do 6 mln sztuk (to daje koreańskiej firmie 15,6 proc. udziałów w rynku), ale analitycy przypominają, że wyniki Samsunga nie obejmują obecnego na rynku od kilku miesięcy 18,4-calowego tabletu Galaxy View oraz, że Samsung wciąż nie wszedł w segment tabletów z klawiaturami.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama