Polska staje się zagłębiem producentów gier. Wartość krajowego rynku, obecnie szacowana na ponad 1,6 mld zł, już wkrótce powinna przekroczyć poziom 2 mld zł. Sukces „Wiedźmina" rozpala wyobraźnię innych firm, które prześcigają się w ogłaszaniu nowych premier.

Przyszły rok zapowiada się pracowicie dla bydgoskiego Vivid Games. Zamierza wydać przynajmniej pięć nowych gier, w tym zapowiedziane już „Metal Fist" oraz „Prime Time Rush". Ta pierwsza ma trafić na platformę iOS i Android w I kwartale. Remigiusz Kościelny, prezes Vivid Games, ocenia, że gra może mieć podobną lub wyższą liczbę pobrań do „Real Boxing 2" przy znacząco wyższych możliwościach monetyzacji. Przypomina, że do końca II kwartału 2016 r. marka „Real Boxing" trafiła do 37,5 mln graczy, przynosząc łącznie 30 mln zł przychodu, a jej najnowsza odsłona – „Real Boxing 2 Rocky" – od premiery pozostaje wśród kilkuset najlepiej zarabiających gier w Stanach Zjednoczonych.

Kupony od wiedźmińskiej serii nadal odcina CD Projekt. Ostatnio poinformował, że na celownik bierze rynek chiński i wiąże z nim duże nadzieje. Z kolei jego giełdowy konkurent CI Games finiszuje z produkcją „Snipera 3", którego premierę zapowiedziano na koniec stycznia przyszłego roku.

– Jesteśmy przekonani, że udana kampania w połączeniu z bardzo dobrym produktem, jakim jest nasza gra, ma szanse przynieść największy sukces w historii studia – mówi Marek Tymiński, prezes CI Games.

Pierwotnie premierę „Snipera 3" zapowiadano jeszcze na 2016 r., podobnie zresztą jak w przypadku gry „Industrial" autorstwa firmy 11 bit studios. Ta ostatnia ma się ukazać w II kwartale 2017 r. Przedstawiciele 11 bit studios deklarują, że termin jest aktualny i że „Industrial" będzie dużo większą grą niż wcześniejszy „This War of Mine". Podkreślają, że będzie zahaczał o popularne gatunki („TWoM" był grą bardzo niszową), ale równocześnie będzie grą dającą dużo do myślenia, wymagającą skupienia i uwagi.

– Będzie zatem miał wszystkie elementy, którymi wyróżniał się „TWoM". Dlatego uważamy, że potencjał sprzedażowy „Industriala" jest znacznie większy – podkreśla 11 bit studios.

Pierwsze informacje dotyczące nowej gry mają zostać ujawnione na początku września na targach PAX West w Seattle.

Rynek gier jest podzielony na kilka segmentów. Wspomniany Vivid Games zamierza mocno się rozwijać w modelu free to play (darmowe gry z mikropłatnościami). Docelowo chce znaleźć się w czołówce wydawców gier F2P na urządzenia mobilne. Przez ostatnie dziesięć lat stworzył blisko 200 mobilnych produkcji, które trafiły do ponad kilkudziesięciu milionów graczy.