Niantic i Pokemon GO narzędziem NSA i innych tajnych służb?

Pokemon GO, gra na której punkcie oszalał cały świat, budzi poważne obawy niektórych specjalistów od bezpieczeństwa. Może być ona wymarzonym narzędziem dla agencji szpiegowskich a firma, która nią stworzyła, bywa wiązana z NSA, amerykańskim wywiadem elektronicznym.

Aktualizacja: 11.08.2016 13:27 Publikacja: 11.08.2016 13:12

Pokemon GO, gra na której punkcie oszalał cały świat, budzi poważne obawy niektórych specjalistów od

Pokemon GO, gra na której punkcie oszalał cały świat, budzi poważne obawy niektórych specjalistów od bezpieczeństwa.

Foto: AFP

Grę Pokemon GO stworzyła mająca siedzibę w San Francisco firma Niantic. Jej prezes, John Hanke, pracował wcześniej dla Departamentu Stanu USA (m.in. w Birmie) a w 2001 r. założył firmę Keyhole. Zajmowała się ona tworzeniem map elektronicznych i została w 2004 r. przejęta przez Google. Jej sztandarowy projekt został przekształcony w popularną aplikację Google Earth. Keyhole była zasilana inwestycjami przez firmę venture capital In-Q-Tel, która została stworzona przez CIA w celu rozwijania technologii mogącej mieć zastosowanie wywiadowcze. Agencja przyznaje się do tego nawet na swojej stronie internetowej:

Pozostało 80% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie