Reklama
Rozwiń

Lidl i Biedronka toczą wojnę cenową. Korzystają klienci

Wojnę cenową między dwoma największymi w Polsce sieciami dyskontowymi rozpętały 500+ oraz podatek od sprzedaży detalicznej.

Skokowo rosną długi hurtowników

Firmy zaopatrujące głównie mniejsze sklepy przez rok zwiększyły zadłużenie aż o ponad 60 proc. Kolejne miesiące z racji wejścia w życie podatku obrotowego...

#RZECZoBIZNESIE: Adam Abramowicz: Musimy zahamować pogrom małych sklepów

Rocznie ubywa w Polsce 5 tysięcy małych sklepów. To jest trend niekorzystny dla konsumenta, bo wiadomo, że im jest większy wybór, to konsument na tym korzy...

Inwazja starych aut

W Polsce gwałtownie przybywa starych, używanych aut z importu, co nie znajduje niestety odbicia w danych Ministerstwa Finansów. Czyżby resort przymykał ocz...

Lajki przekładają się na sprzedaż

Użytkownicy, którzy obserwują marki w mediach społecznościowych kupują pięć razy częściej - zwraca uwagę "Puls Biznesu".

LPP znowu obniża tempo rozwoju

Odzieżowy gigant boryka się ze słabszą sprzedażą swojej głównej marki Reserved i będzie otwierał mniej sklepów.

Wilczy apetyt Emperii

Właściciel Stokrotki chce wykorzystać koniunkturę na rynku detalicznym. Planuje przejęcie i wprowadza nowy format sklepów. W tym roku uruchomi 60–70 placówek.

#RZECZoBIZNESIE: Jędrzej Bielecki: Co oznacza porażka TTIP

Chiński model rozwoju jest ogromnym wyzwaniem dla liberalnego kapitalizmu. Jeżeli nie będzie porozumienia między Europą a USA, to model ten może zwyciężyć...

Szminki i lakiery ciągną rynek kosmetyków

Polki wydadzą w tym roku prawie 1,8 mld zł na produkty do makijażu.

CCC zwiększa sprzedaż, liczbę sklepów oraz oczekuje rekordowych wyników

W przyszłym roku obuwnicza grupa przyspiesza ekspansję i poważnie rozważa zwiększenie liczby sklepów w Rosji, mającej być przyczółkiem na kolejne rynki wsc...

Reklama
Reklama

Monnari z mniejszymi zyskami

Odzieżowa grupa zwiększyła sprzedaż i poprawiła marże, ale jeszcze szybciej urosły koszty, przez co wyniki na poziomie operacyjnym i netto okazały się gors...

Internetowe wojny cenowe zaciekłe jak nigdy

Rozpiętość cen identycznego produktu może między polskimi e-sklepami sięgać kilkuset procent. Obniżanie cen to magnes na klientów, ale też prosta droga do...

Nowe kłopoty Gap

Lojalni klienci amerykańskiej marki odzieżowej Gap codziennie dostają na skrzynkę wyjątkową ofertę. Odzież Gapa jest tania jak nigdy, a sama marka w kolejn...

#RZECZoBIZNESIE: Andrzej Faliński: Podatek obrotowy uderzy w najsłabszych

Po wprowadzeniu podatku obrotowego każdy silny gracz będzie inwestował w niższe ceny, promocje i marki własne. Ich konkurencji nie będzie już na to stać -...

Amazon podnosi pensje pracownikom i zapowiada kolejne inwestycje w Polsce

Amazon Polska poinformował w poniedziałek o podniesieniu pensji pracownikom działających w naszym kraju centrów logistycznych.

Pralki i lodówki na budżetowym dopingu

Dobra passa na rynku AGD trwa w najlepsze. W pierwszym półroczu sprzedaż, wspierana choćby programem 500+, wzrosła o niemal 7 proc.

Lody i hamburgery Buffetta długo w Polsce nie zabawiły

Sieć barów Dairy Queen, którą kupił Warren Buffett, miała podbić Europę, zaczynając od Polski. Nie udało się.

Rzeź małych sklepów

Tylko w pierwszym półroczu zamknięto ponad 4 tys. sklepów. Kolejne miesiące mogą pogłębić ten trend.

Zalando inwestuje w Polsce

Największy w Europie sklep internetowy z odzieżą otworzy pod Szczecinem swoje centrum logistyczne.

Sieci nie rezygnują z ekspansji

Rynek się kurczy, sklepów systematycznie ubywa, ale czołowi gracze nadal zwiększają liczbę swoich placówek.

Reklama
Reklama