Konsumenci chcą sklepów bez kasjerów

Dla połowy kupujących kolejki do kas to najbardziej frustrujący element zakupów. Woleliby skorzystać z automatycznych placówek handlowych - czytamy w czwartkowym "Pulsie Biznesu".

Publikacja: 18.05.2017 07:15

PAP

Polska jest liderem płatności zbliżeniowych w Europie, a nasi krajanie równie chętnie korzystają z samoobsługowych kas. Wyrażają też zainteresowanie nowo pojawiającymi się rozwiązaniami, np. samodzielnym skanowaniem produktów, a także w pełni automatycznymi dyskontami bez kas.

Okazuje się, że szczególnie istotna jest dla nich szybkość, a co za tym idzie - zauważa "Puls Biznesu" - brak konieczności stania w kolejce.

- Kolejki miały onegdaj funkcję społeczną - spotykało się w nich znajomych, plotkowało. Ale czasy długich kolejek ze społecznymi listami odeszły już w niepamięć - komentuje Tomasz Sobierajski, socjolog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Pozbycie się kolejek jest szczególnie ważne dla detalistów, którzy dzięki temu mogą zyskać dodatkowych klientów i przychody. Już 71 proc. kupujących przyznaje, że nie wróciłoby do sklepu po produkt, jeśli wiązałoby się to ze staniem od nowa w kolejce. Już niemal co drugiemu konsumentowi (46 proc.) zdarzyło się też w ogóle zrezygnować z zakupów, widząc zbyt długie kolejki do kas - wynika z z najowszego badania firmy Mastercard.

Wychodząc nieco w przyszłość, kupujący chętnie skorzystaliby także z rozwiązań służących do samodzielnego skanowania produktów w sklepowych alejkach.

Równie atrakcyjnym rozwiązaniem wg. badanych są sklepy całkowicie pozbawione kas, w których problem kolejek by nie istniał. Jest to już technologicznie możliwe, m.in. dzięki wykorzystaniu tokenizacji, czyli cyfrowych odpowiedników kart płatniczych powiązanych z aplikacją w telefonie - pisze "Puls Biznesu".

Polska jest liderem płatności zbliżeniowych w Europie, a nasi krajanie równie chętnie korzystają z samoobsługowych kas. Wyrażają też zainteresowanie nowo pojawiającymi się rozwiązaniami, np. samodzielnym skanowaniem produktów, a także w pełni automatycznymi dyskontami bez kas.

Okazuje się, że szczególnie istotna jest dla nich szybkość, a co za tym idzie - zauważa "Puls Biznesu" - brak konieczności stania w kolejce.

Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi