Styl komunikowania się, rytm biologiczny, system hormonalny i funkcjonowanie mózgu są różne dla mężczyzn i kobiet. To oczywiście uwidacznia się tak w życiu osobistym, jak i zawodowym. Pytanie, czy to dobrze, czy źle i czy takie różnice pozytywnie wpływają na funkcjonowanie przedsiębiorstwa?
Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że w pracy kobiety i mężczyźni muszą być traktowani jednakowo, ale czy ich wkład w rozwój firmy jest jednakowy? Avivah Wittenberg-Cox i Alison Maitland w książce „Kobiety i ich wpływ na biznes” starają się rozwikłać tę zagadkę. O tym, że kwestia pozycji kobiet i mężczyzn na arenie zawodowej ciągle jest żywa, świadczy chociażby ostatnia dyskusja wokół parytetu. Niestety, współczesny świat nie jest także wolny od pozwów dotyczących dyskryminacji płci. Wystarczy przypomnieć głośną przed trzema laty sprawę pracownice kontra Morgan Stanley. Bank w tej rozgrywce poniósł sromotną klęskę i musiał wypłacić obecnym i byłym pracownicom na mocy zawartej ugody 46 mln dolarów. Panie uznały, że kierownictwo inaczej szkoliło, awansowało i wynagradzało męską część zespołu. Czy przypadkiem tego typu przykładów nie mamy także na własnym podwórku?
Książka dwóch kobiet o kobietach w biznesie uruchamia wyobraźnię, stawia pytania, na które odpowiedzi mogą być czasem kontrowersyjne, ale budzą ciekawość i chęć sprawdzenia, co by było gdyby. Na przestrzeni ostatnich lat na naszych oczach dokonuje się rewolucja płci w biznesie. Z całą pewnością jeszcze się ona nie zakończyła. Jedno jest pewne, jeśli męski świat kadry menedżerskiej dopuści do swych elitarnych kręgów więcej kobiet, świat zmieni swoje oblicze.
Autorki starają się m.in. odpowiedzieć na pytania: dlaczego firmy dostosowujące się do potrzeb kobiet staną się skutecznymi graczami na rynku, jak przedsiębiorstwa mogą rozwijać się poprzez wykorzystanie mocnych stron zarówno mężczyzn, jak i kobiet oraz: dlaczego wiele obecnych podejść do społeczno-kulturowej tożsamości płci się nie sprawdziło. Książka zawiera wiele przykładów i wyników badań, które mają zachęcać liderów korporacyjnych, aby odważniej inwestowali w potencjał kobiet po to oczywiście, żeby osiągać sukcesy.
[b]„Kobiety i ich wpływ na biznes”[/b]