Najbardziej zaawansowany typ tych usług na polskim rynku ma Raiffeisen Bank. Pekao uruchomił bankowość mobilną w lipcu tego roku i ma już ponad 15 tys. aktywnych użytkowników.W Banku Handlowym taka usługa jest dostępna od maja i od tego czasu liczba użytkowników przekroczyła 12 tys. W obu przypadkach jest to na razie wersja bankowości mobilnej działająca w przeglądarce internetowej telefonu. Podobną możliwość dają także BZ WBK i Alior Bank. Jednak w takim systemie liczba możliwych operacji do wykonania jest ograniczona. Bardziej zaawansowana bankowość mobilna jest udostępniana poprzez aplikację w telefonie komórkowym. Na polskim rynku na razie oferuje ją tylko Raiffeisen Bank.
- To bezpieczniejsze i dające więcej możliwości rozwiązanie. Posiadacz komórki może wykonać praktycznie wszystkie operacje dostępne w wersji bankowości internetowej, jak przelewy, sprawdzanie sald i historii rachunków, obsługa kart kredytowych, lokat i kredytów konta- tłumaczy Sebastian Malahfji z dep. bankowości elektronicznej Raiffeisen Banku.
Zarówno Pekao jak i Bank Handlowy intensywnie pracują nad wprowadzeniem aplikacji czyli bardzie zaawansowanej wersji bankowości mobilnej.
- Zgodnie z zapowiedziami planujemy to zrobić do końca roku - deklaruje Paweł Zegarłowicz z Banku Handlowego.
W Pekao ma zostać wprowadzona w przyszłym roku.