W najbliższy piątek [b]Telekomunikacja Polska[/b] ma przedstawić szczegóły nowej oferty usług dostępowych pod marką Neostrada. Od wiosny spółka sygnalizuje, że dzięki tej ofercie i związanych z nią obniżkom cen usług zamierza odzyskiwać rynek dostępowy, udziały w którym traci od trzech kwartałów. Można się spodziewać spadku cen usług, w tym popularnych i tańszych pakietów 1 Mb/s i 2 Mbs, o 10-20 proc.
Sytuację TP na rynku dostępowym zmieniły zasady wyznaczanie cen hurtowych usług w sieci operatora. Zamiast standardowej metodologii „cena detaliczna minus” obowiązuje od połowy roku metoda kontroli przez [b]Urząd Komunikacji Elektronicznej[/b] ewentualności zawężania cen i marży przez narodowego operatora w nowych cennikach usług. Taki proceder uniemożliwiłby jego rywalom, korzystającym z usług hurtowych, na opracowanie konkurencyjnych rynkowo ofert.