Pracownicy zastępują modeli w kalendarzach swych firm

Do zdjęć w kalendarzach pracodawcy coraz częściej zapraszają swych pracowników

Publikacja: 29.12.2010 01:40

Przyszłoroczne kalendarze z pracownikami firm ArcelorMittal Poland..

Przyszłoroczne kalendarze z pracownikami firm ArcelorMittal Poland..

Foto: Forum, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

W styczniu 2011 r. pracownicy i kontrahenci drogerii Rossmann, sprawdzając daty w firmowym kalendarzu, będą spoglądać na Renatę Dittmajer ze sklepu w Zakopanem ucharakteryzowaną na Polę Negri. Filmowo-firmową gwiazdą lutego będzie Beata Korosiak z drogerii w Gliwicach w roli Joan Crawford.

Firmowy kalendarz ścienny z udziałem pracownic największa w Polsce sieć drogeryjna opublikowała już po raz drugi. W tym roku występujące w nim panie wystylizowano na dawne gwiazdy Hollywood.

[srodtytul]Spełnienie marzeń[/srodtytul]

Firmowych kalendarzy, w których profesjonalnych modeli zastępują profesjonalnie wystylizowani i sfotografowani pracownicy, przybywa.

[wyimek]113 osób pracowników ArcelorMittal Poland wystąpiło w kalendarzu firmy na 2011 rok[/wyimek]

Nie dziwi się temu Krzysztof Kosy, psycholog pracy. Jego zdaniem zdjęcie w firmowym kalendarzu – materialny dowód wyróżnienia, którym można się pochwalić przed rodziną czy znajomymi – to silny motywacyjny bodziec dla pracownika. – Takie gesty działają na ludzi. Pomagają budować w nich poczucie lojalności oraz identyfikacji z firmą. Pracownikom z dłuższym stażem mogą też pomóc zrekompensować frustracje związane z niespełnionymi oczekiwaniami, które są naturalne po kilku latach pracy w firmie – twierdzi Krzysztof Kosy. Dodaje, że pracownicy występujący w kalendarzach czy materiałach reklamowych firmy wzmacniają autentyczność jej komunikacji..

– Mieliśmy kilka pomysłów, by zrobić coś ciekawego dla naszych pracownic i doszliśmy do wniosku, że najlepszy będzie kalendarz ścienny. W ten sposób pokazujemy, że pracownice są dla nas ważne. Dla wielu kobiet udział w profesjonalnej sesji fotograficznej z udziałem fryzjera, wizażysty, stylisty jest spełnieniem marzeń. Cały projekt dobrze też wpisuje się w komunikację naszej firmy, która dba o piękno – wyjaśnia Eliza Panek, rzeczniczka Rossmanna. Przyznaje, że w zeszłym roku, gdy firma po raz pierwszy zaprosiła pracownice do udziału w firmowym kalendarzu, były obawy, czy nie zabraknie chętnych. Pomógł udział szefowej HR i rzeczniczki.

– Chciałyśmy pokazać dziewczynom, że warto skorzystać z takiej okazji – wspomina Eliza Panek. Efekt był taki, że w tym roku w wewnętrznym castingu na sesję do kalendarza zgłosiło się ponad 200 kobiet z całej Polski. – Wybraliśmy te, które najbardziej pasowały do koncepcji, ale liczyła się też motywacja. Nie mogliśmy pominąć dziewczyny, która napisała, że przez całe życie marzyła o takiej sesji – dodaje Eliza Panek.

[srodtytul]Ocieplić wizerunek[/srodtytul]

Pracownice są też gwiazdami firmowych kalendarzy na 2011 rok w PKP Cargo i w Urzędzie Miasta w Częstochowie. Dla prezentacji pierwszego w swej w historii kalendarza z udziałem pracownic urząd zorganizował nawet specjalną konferencję prasową z udziałem pań, które pozowały do zdjęć. – Chcieliśmy ocieplić wizerunek urzędu, pokazać, że pracują u nas ludzie otwarci i odważni – mówi Włodzimierz Tutaj, zastępca naczelnika częstochowskiego Wydziału Kultury i Promocji. Wybrano kobiety, które stanowią 75 proc. pracowników urzędu.

Ponad 100 osób – zarówno menedżerów, jak i pracowników liniowych – udało się zmieścić na zdjęciach w kalendarzu 2011 r. ArcelorMittal Poland. – W tym roku postanowiliśmy odejść od kalendarzy prezentujących np. budowle wzniesione z wyprodukowanej przez nas stali na rzecz pokazania ludzi, bez których nasze produkty nie mogłyby powstać – wyjaśnia Sylwia Winiarek, rzeczniczka spółki, oceniając, że takie działania budują poczucie więzi pracowników z firmą. (Sama wystąpiła na listopadowej planszy kalendarza).

Zaznacza, że pracownicy mieli też udział w tworzeniu jego treści. To oni przygotowali ciekawostki z codziennej pracy firmy, które wykorzystano w planszach na poszczególne miesiące.

[srodtytul]Hobby i pasje[/srodtytul]

Pracownicy są też na kartkach biurkowego kalendarza firmy doradczej KPMG. Kalendarz, przeznaczony głównie dla pracowników, to wynik wewnętrznego konkursu na najbardziej oryginalne hobby. Na ogłoszony latem konkurs pracownicy nadesłali ponad setkę fotografii, z których wybrano 12 najlepszych.

– Mając na biurku kalendarz ze swoim zdjęciem pracownik bardziej integruje się z firmą. A firma może w ten sposób pokazać, że ludzie są dla niej naprawdę ważni, że liczą się też ich prywatne pasje – podkreśla Magdalena Maruszczak, szefowa marketingu i komunikacji KPMG. Dodaje, że do prac nad firmowym kalendarzem spółka włącza swych pracowników już od kilku lat, ogłaszając m.in. tematyczne konkursy fotograficzne.

Od trzech lat pracownicy są też gwiazdami firmowych kalendarzy Jastrzębskiej Spółki Węglowej, która w wydaniu na 2011 rok prezentuje pasje swej załogi. W poprzednich latach do zdjęć pozowały kobiety zatrudnione w JSW oraz pracownicy z rodzinami. – Kalendarz cieszy się ogromnym zainteresowaniem – podkreśla Agnieszka Barzycka z działu komunikacji JSW. Przyznaje, że niełatwo było wybrać 12 spośród 52 kandydatów.

[ramka][b] [link=http://www.kariera.pl/praca] Najnowsze oferty pracy na Kariera.pl[/link][/b][/ramka]

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy