Szacuje się, że w ciągu miesiąca konto bankowe samodzielnie zmienia około 20 tys. osób, czyli dwudziestokrotnie więcej niż za pomocą banku (średnio 1000 osób miesięcznie). Łączna skala migracji klientów jest niewielka, zważywszy że w Polsce jest około 20 mln ROR.
Zdaniem ekspertów rekomendacja Związku Banków Polskich z sierpnia 2009 r., mająca ułatwić przenoszenie się z banku do banku, jest niewystarczająca. Cała procedura jest zbyt skomplikowana i nie wszystko da się załatwić.
Już na wstępie kilkanaście procent wniosków o przeniesienie rachunku jest odrzucanych.
– Dzieje się tak m.in. dlatego, że podpis na formularzu nie zgadza się z wzorem pozostawionym w poprzednim banku. Inna przyczyna to nieuregulowanie wszystkich zobowiązań wobec poprzedniego banku – mówi Adam Miziołek, naczelnik wydziału produktów podstawowych mBanku.
Zaakceptowanie wniosku przez bank nadal nie gwarantuje, że operacja zakończy się sukcesem. Najwięcej problemów występuje przy zamykaniu „starych" rachunków.