Coraz więcej towarzystw oferuje indywidualnym klientom zakup polis przez Internet. Jest to metoda szybka i wygodna. Operację można przeprowadzić z dowolnego miejsca (trzeba tylko mieć dostęp do Internetu) i o każdej porze. Ofertę znajdziemy na stronach internetowych towarzystw. Możemy też skorzystać z porównywarek ubezpieczeniowych pokazujących propozycje nawet kilkunastu firm.
Najczęściej online sprzedawane są ubezpieczenia mieszkania, samochodu, turystyczne, czasami też polisy na życie, zdrowotne czy emerytalne. Z reguły jest to oferta standardowa. Aby ubezpieczyć nietypowy przedmiot albo rozszerzyć zakres ochrony o rodzaje ryzyka dostosowane do indywidualnych potrzeb, trzeba jednak udać się do firmy ubezpieczeniowej lub skontaktować z agentem.
Zaletą, ale jednocześnie wadą sprzedaży przez Internet jest samodzielny wybór oferty. W większości przeglądarek mamy co prawda dostęp do wyjaśnień pojęć. Możemy też znaleźć w sieci teksty zawierające porady, na co zwrócić uwagę przy zakupie konkretnego ubezpieczenia, ale docieranie do tych informacji zabiera czas. Niektóre wyszukiwarki oferują także kontakt z doradcą przez infolinię.
W sumie gdy zależy nam na produkcie ubezpieczeniowym, który dobrze znamy, z podjęciem właściwej decyzji nie powinniśmy mieć problemu. Natomiast przy bardziej skomplikowanych polisach fachowa pomoc przedstawiciela towarzystwa może się okazać bardzo przydatna.
Dlatego wiele towarzystw udostępnia wszystkie kanały sprzedaży. A te, które do tej pory oferowały polisy tylko w sposób tradycyjny, uruchamiają też kanały zdalne. Obsługę indywidualnych klientów przez Internet i telefon (oprócz okienek) rozpocznie wkrótce np. SKOK Ubezpieczenia.