HTC
chciałby zwiększyć udział w sprzedaży smartfonów w Polsce w 2012 r. do 17-20 proc. – powiedział dziennikarzom
Paweł Mucha-Orliński
, dyrektor wykonawczy HTC na Europę Środkowowschodnią po konferencji tajwańskiego koncernu w Barcelonie.
- W ubiegłym roku nasz udział w sprzedaży smartfonów w Polsce szacujemy na 13-14 proc. W tym chcielibyśmy go zwiększyć do 17-18 proc., a jeśli się uda do 20 proc. – powiedział Paweł Mucha-Orliński. Według niego, to oznacza, że HTC mógłby sprzedać około 1 mln urządzeń, spośród ponad 5 mln smartfonów, które zdaniem firmy analitycznej Canalys, w 2012 r. kupią użytkownicy operatorów komórkowych i klienci sieci handlowych w Polsce. To znaczy też, że smartfony mogą stanowić połowę wszystkich aparatów komórkowych, które sprzedadzą się w bieżącym roku w naszym kraju.