HTC chce sprzedać w 2012 r. blisko 1 mln smartfonów w Polsce

Publikacja: 27.02.2012 09:00

HTC

chciałby zwiększyć udział w sprzedaży smartfonów w Polsce w 2012 r. do 17-20 proc. – powiedział dziennikarzom

Paweł Mucha-Orliński

, dyrektor wykonawczy HTC na Europę Środkowowschodnią po konferencji tajwańskiego koncernu w Barcelonie.

- W ubiegłym roku nasz udział w sprzedaży smartfonów w Polsce szacujemy na 13-14 proc. W tym chcielibyśmy go zwiększyć do 17-18 proc., a jeśli się uda do 20 proc. – powiedział Paweł Mucha-Orliński. Według niego, to oznacza, że HTC mógłby sprzedać około 1 mln urządzeń, spośród ponad 5 mln smartfonów, które zdaniem firmy analitycznej Canalys, w 2012 r. kupią użytkownicy operatorów komórkowych i klienci sieci handlowych w Polsce. To znaczy też, że smartfony mogą stanowić połowę wszystkich aparatów komórkowych, które sprzedadzą się w bieżącym roku w naszym kraju.

DyrektorMucha-Orliński zastrzegł, że nie oznacza to, iż w tym roku w Polsce przybędzie właśnie ponad 5 mln użytkowników smartfonów. – Konsumenci, którzy kupowali aparaty dwa lata temu teraz będą je wymieniać – mówił. Podał, że w 2010 r. sprzedało się w sumie około 2 mln tego typu urządzeń. Jak wyjaśniał, pewna liczba urządzeń co roku stanowi tzw. „bad stock", czyli pozostaje w magazynach operatorów i marketów. HTC, w ocenie Muchy-Orlińskiego w 2011 r. był trzecim po Nokii i Samsungu graczem na rynku smartfonów w Polsce.

- Apple ma relatywnie niewielki udział w polskim rynku – mówił dyrektor HTC.

HTC zaprezentował w niedzielę wieczorem, tuż przed startem targów branży mobilnej World Mobile Congres trzy nowe modele smartfonów z rodziny One. Jeden z nich jest przygotowany do działania w technologii LTE oraz do obsługiwania płatności mobilnych (NFC). Również w niedzielę nowe modele smartfonów pokazało Sony. W poniedziałek o godz. 8.30 targi w Barcelonie otworzy m.in. konferencja Nokii.

HTC

chciałby zwiększyć udział w sprzedaży smartfonów w Polsce w 2012 r. do 17-20 proc. – powiedział dziennikarzom

Pozostało 94% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy