Assistance często dołączane jest do ubezpieczenia mienia, kredytów, kart kredytowych, a także umów leasingu. Dzięki tej usłudze w razie potrzeby firma dostanie pomoc techniczną, medyczną czy informacyjną. Może ona obejmować między innymi interwencję specjalisty, dozór i transport mienia, zapewnienie lokalu
zastępczego, dostęp do infolinii prawnej czy gospodarczej, pomoc w podróży, usługi concierge.
Zakres assistance zależy od potrzeb klienta, rodzaju prowadzonej działalności, a także od tego, do czego usługa została dołączona Oczywiście można wykupić oddzielną polisę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.
– Rosnące zainteresowanie assistance wpływa na poszerzanie zakresu usług skierowanych do małych i średnich firm oraz dostosowanie oferty do specyfiki przedsiębiorstwa – mówi Joanna Borawska, zastępca dyrektora handlowego w Europ Assistance Polska.
Na przykład wiadomo, że największe zapotrzebowanie na usługi szklarza może mieć sklep ze szklanymi gablotami. Natomiast w biurze bardzo przyda się pomoc w razie awarii sprzętu komputerowego.