Usługi assistance dla firm

Przedsiębiorcy coraz częściej potrzebują pomocy przy likwidacji szkód w biurze. Przydaje się ona zwłaszcza w razie awarii sprzętu komputerowego

Publikacja: 05.07.2012 12:06

Usługi assistance dla firm

Foto: Fotorzepa, Dominik Pisarek Dominik Pisarek

Assistance często dołączane jest do ubezpieczenia mienia, kredytów, kart kredytowych, a także umów leasingu. Dzięki tej usłudze w razie potrzeby firma dostanie pomoc techniczną, medyczną czy informacyjną. Może ona obejmować między innymi interwencję specjalisty, dozór i transport mienia, zapewnienie lokalu

zastępczego, dostęp do infolinii prawnej czy gospodarczej, pomoc w podróży, usługi concierge.

Zakres assistance zależy od potrzeb klienta, rodzaju prowadzonej działalności, a także od tego, do czego usługa została dołączona Oczywiście można wykupić oddzielną polisę dostosowaną do indywidualnych potrzeb.

– Rosnące zainteresowanie assistance wpływa na poszerzanie zakresu usług skierowanych do małych i średnich firm oraz dostosowanie oferty do specyfiki przedsiębiorstwa – mówi Joanna Borawska, zastępca dyrektora handlowego w Europ Assistance Polska.

Na przykład wiadomo, że największe zapotrzebowanie na usługi szklarza może mieć sklep ze szklanymi gablotami. Natomiast w biurze bardzo przyda się pomoc w razie awarii sprzętu komputerowego.

– Zakres usług jest tak konstruowany, by zdjąć z przedsiębiorców ciężar organizacji pomocy przy rozmaitych awariach czy zdarzeniach losowych – dodaje Joanna Borawska.

– Często ma to duże znaczenie dla kontynuacji aktywności przedsiębiorstwa, któremu grozi zahamowanie lub nawet zawieszenie działalności.

– Specjalnie dla sektora MSP mamy pakiety, w których główny nacisk kładziony jest na wsparcie doradcze w tych obszarach, gdzie mali i średni przedsiębiorcy mają bardziej ograniczony dostęp do sprawdzonych i wiarygodnych informacji – mówi Agnieszka Walczak, członek zarządu Mondial Assistance. – Opracowywane są też specjalne pakiety ubezpieczeń turystycznych, gdzie znajdziemy serwisy niedostępne dla klientów indywidualnych.

Coraz częściej będą oferowane pakiety modułowe pozwalające dostosować usługę do wymagań firmy

Wynika to głównie ze szczególnych potrzeb, jakie mają przedsiębiorcy. Pracownik firmy jadący w delegację musi mieć ochronę ubezpieczeniową w trakcie pełnienia obowiązków służbowych oraz w czasie wolnym. Dotyczy to głównie pracowników fizycznych.

Coraz popularniejsze są usługi związane z pomocą w razie szkody w biurze. Jak podaje Łukasz Hajkowski, menedżer ds. rozwoju biznesu w Inter Partner Assistance Polska, w skład najlepiej sprzedających się pakietów wchodzą świadczenia związane z usuwaniem takich szkód jak np. stłuczenie szyby, awaria sprzętu AGD i RTV, awarie wymagające interwencji hydraulika, ślusarza lub innych fachowców.

– Przyszłość office assistance dla sektora MSP to tzw. pakiety modułowe – dodaje Łukasz Hajkowski.

Dzięki nim przedsiębiorca będzie mógł skonstruować pakiet dopasowany do własnych potrzeb i profilu działalności.

Przedsiębiorcy szukają też usług pozwalających zaoszczędzić czas.

– Znacznie wzrosło zainteresowanie usługami concierge. Dzięki nim można zaoszczędzić czas podczas realizacji zleceń, takich jak zakup biletów lub innych rzeczy, organizacja podróży służbowej czy rezerwacja biletów – podaje Paweł Paluszyński, prezes Coris Varsovie.

W ramach usług office assistance coraz większą popularnością cieszy się pomoc dla użytkowników urządzeń biurowych, w szczególności sprzętu IT. Przyszłością są pakiety modułowe z tego zakresu.

Rozwija się też assistance prawny.

– Na Zachodzie nie jest to nic nowego, w Polsce wciąż jest to nowość. Ta nisza rynkowa należy do najbardziej perspektywicznych – mówi Paweł Paluszyński.

– Spodziewamy się, że w najbliższych latach firmy assistance będą udzielały wsparcia nie tylko w sytuacjach awaryjnych – przewiduje Agnieszka Walczak z Mondial Assistance. – Wzorem krajów zachodnich, zwłaszcza Francji, będzie zwiększała się popularność outsourcingu części procesów administracyjnych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaoferować przedsiębiorcom chcącym zmniejszyć koszty pracy usługę zdalnej recepcji.

—Regina Skibińska

Assistance często dołączane jest do ubezpieczenia mienia, kredytów, kart kredytowych, a także umów leasingu. Dzięki tej usłudze w razie potrzeby firma dostanie pomoc techniczną, medyczną czy informacyjną. Może ona obejmować między innymi interwencję specjalisty, dozór i transport mienia, zapewnienie lokalu

zastępczego, dostęp do infolinii prawnej czy gospodarczej, pomoc w podróży, usługi concierge.

Pozostało 90% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy