Reklama

Telefonia stacjonarna znika z afiszy

Publikacja: 29.01.2013 09:02

Sektor telekomunikacyjny wydał na promowanie swoich produktów i usług na tablicach ulicznych 66,8 mln złotych - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Oznacza to , że reklamy telekomów stanowią 11,9 proc. rynku reklamy outdoorowej.

Izba przedstawiła koszty operatorów z podziałem na usługi, które oferowali.

I tak na reklamę internetu (należy się domyślać, że stacjonarnego) przeznaczono w całym 2012 roku 2,8 mln złotych, a systemy telefonii komórkowej (zapewne razem z usługą mobilnego Internetu, bo Izba nie czyni tu podziału) kosztowały 58,49 mln zł.

Będąca w rynkowej defensywie telefonia stacjonarna proponowana była na bilbordach i banerach, które łącznie kosztowały 838 tys. zł. Co istotne dane te dotyczą w zdecydowanej większości pierwszej połowy roku. W trzecim kwartale 2012 roku nie wydano z tej kwoty ani złotówki, a w czwartym kwartale przeznaczono jedynie 1300 złotych.

Pozostałe usługi z sektora, między innymi oferty aplikacji, warte były na rynku reklamy zewnętrznej 4,67 mln złotych.

Reklama
Reklama

Prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, Lech Kaczoń zaznacza, że część budżetów reklamowych, przeznaczonych na reklamę out of home, została wykonana przez firmy nie podlegające kontroli Izby. Jako przykłady takich inwestycji wymienia przede wszystkim indywidualne kontrakty na reklamy wielkoformatowe na elewacjach budynku, z których w 2012 roku korzystał między innymi operator sieci Orange, który swoją reklamą osłonił hotel Novotel w Warszawie.

W 2012 roku na reklamę tranzytową wydano o 18,41 mln złotych (2,2 proc.) więcej niż w roku poprzednim. Telekomy przeznaczyły na ten rodzaj promocji około 813 tys. złotych (4,4 proc. rynku), reklamując przede wszystkim usługi telefonii komórkowej (589 tys. zł).

Sektor telekomunikacyjny wydał na promowanie swoich produktów i usług na tablicach ulicznych 66,8 mln złotych - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Oznacza to , że reklamy telekomów stanowią 11,9 proc. rynku reklamy outdoorowej.

Izba przedstawiła koszty operatorów z podziałem na usługi, które oferowali.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Reklama
Reklama