Sektor telekomunikacyjny wydał na promowanie swoich produktów i usług na tablicach ulicznych 66,8 mln złotych - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. Oznacza to , że reklamy telekomów stanowią 11,9 proc. rynku reklamy outdoorowej.
Izba przedstawiła koszty operatorów z podziałem na usługi, które oferowali.
I tak na reklamę internetu (należy się domyślać, że stacjonarnego) przeznaczono w całym 2012 roku 2,8 mln złotych, a systemy telefonii komórkowej (zapewne razem z usługą mobilnego Internetu, bo Izba nie czyni tu podziału) kosztowały 58,49 mln zł.
Będąca w rynkowej defensywie telefonia stacjonarna proponowana była na bilbordach i banerach, które łącznie kosztowały 838 tys. zł. Co istotne dane te dotyczą w zdecydowanej większości pierwszej połowy roku. W trzecim kwartale 2012 roku nie wydano z tej kwoty ani złotówki, a w czwartym kwartale przeznaczono jedynie 1300 złotych.
Pozostałe usługi z sektora, między innymi oferty aplikacji, warte były na rynku reklamy zewnętrznej 4,67 mln złotych.