Ostatnie trzy miesiące ubiegłego roku były kluczowe dla wzrostu popularności usługi mobilnego internetu - LTE - na świecie. Jak wynika z danych zebranych przez firmę badawczą Informa Media&Telecom. W tym czasie w skali globu przybyło ponad 45 mln użytkowników „czystej" usługi LTE i w sumie w grudniu było ich nieco ponad 68 mln. Zdecydowanie więcej klientów – 1,2 mld - miała w grudniu hybrydowa, dwusystemowa usługa dostępu do sieci, łącząca LTE z technologię HSPA+.
Jaką popularnością najnowsza technologia mobilna cieszy się w Polsce? Jak informują przedstawiciele Cyfrowego Polsatu, który jako pierwszy komercyjnie ruszył z LTE w kraju, sprzedaż usług w tej technologii przyspiesza wraz ze wzrostem zasięgu sieci. A ten, to dziś około 50 proc. populacji kraju, a w końcu roku - ponad 60 proc.
Cyfrowy Polsat zaczął sprzedaż mobilnego dostępu do internetu z naszywką LTE 30 sierpnia 2011 r. gdy jego baza abonentów mobilnego internetu wynosiła 43 tys. Korzystając z marketingowego wyróżnika w postaci LTE, w półtora roku platforma zdobyła około 100 tys. abonentów usługi, z czego ponad jedną trzecią – 34 tys. – w czwartym kwartale 2012 r. i ubiegły rok zakończyła ze 150 tys. klientów szerokopasmowego dostępu. Można szacować, że ponad połowa z nich ma możliwość korzystania z usługi w technologii LTE. „Możliwość", bo modemy oferowane przez Cyfrowy Polsat, to zwykle urządzenia dwusystemowe: łączące się i z siecią HSPA+ (i sieciami 2G), i LTE.
- Sprzedaż modemów z LTE stanowi obecnie 50 proc. bieżącej sprzedaży. Odsetek ten rośnie wraz z zasięgiem sieci LTE – informuje Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu.
W nadchodzący wtorek wynikami za 2012 rok chwalić się będzie Polkomtel, operator sieci Plus, który jako drugi, po Cyfrowym Polsacie wdrożył w Polsce LTE. Zygmunt Solorz-Żak, założyciel Cyfrowego Polsatu i od ponad roku właściciel Polkomtela (Plus), mówił niedawno na łamach „Rzeczpospolitej", że zamierza zaskoczyć sceptyków. Informował również, że mobilna sieć, mimo trudnych przemian jakie przeszła w ubiegłym roku, pozostała najbardziej rentowną. Z telekomu płynęły wcześniej informacje, że czwarty kwartał ubiegłego roku przyniósł mu poprawę wyników sprzedaży usług.