Magdalena Wierzchowska
„Nie ma większego nieszczęścia niż niedocenianie przeciwnika" — pisał Lao Tse 2,6 tys. lat temu. Tę maksymę powinni wziąć sobie do serca menedżerowie nC+, którzy jeszcze trzy tygodnie temu twierdzili, że Cyfrowy Polsat nie jest dla nich żadną konkurencją. Wszystko wskazuje na to, że nową ofertą połączonej platformy sprawili prezent spółce, kierowanej przez Dominika Libickiego.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145045# (dostęp płatny)
Płatność kartą bez terminalu
redakcja
Payleven, obecny na polskim rynku od października zeszłego roku operator płatności mobilnych, umożliwia przedsiębiorcom akceptację kart płatniczych za pomocą smartfona lub tabletu. Teraz wprowadza nowe rozwiązania. Jednym z nich jest możliwość utworzenia i obsługi subkont. Sprzedawca może podłączyć do jednego konta wiele czytników, co pozwoli na założenie np. filiom dedykowanych subkont. Wszystkie subkonta są zarządzane z poziomu aplikacji mobilnej.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145018# (dostęp płatny)
Apple i Samsung są bez szans
OSZ
Urządzenia firmy Karbonn (powyżej) kosztują od 3,6 tys. rupii indyjskich (66 USD), a Micromaksu (poniżej) od 4 tys. rupii, podczas gdy najtańszy smartfon sygnowany znaczkiem Apple'a iPhone 4 kosztuje aż 26,5 tys. rupii, a Galaxy Y Duos Lite Samsunga ponad 6,1 tys. rupii. Cena ma w Indiach duże znaczenie, bo to kraj, w którym około 800 mln ludzi żyje za mniej niż 2 USD dziennie.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145063# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
Globalne wpływy z internetowego wideo skoczyły o 60 procent
Magdalena Lemańska
Według firmy badawczej ABI Research w ubiegłym roku przychody takich serwisów sięgnęły 8 miliardów dolarów. I wciąż dynamicznie rosną. W 2015 roku łączne globalne wpływy takich firm jak Netflix, Hulu i usług takich jak Apple TV czy serwis z wideo internetowym Amazona, sięgną już 20 mld dol. – przewiduje firma badawcza ABI Research. Tylko w ubiegłym roku w Ameryce Płn., Europie i rejonie Azji i Pacyfiku wpływy z takich usług były o połowę większe niż rok wcześniej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1186324-Globalne-wplywy-z-internetowego-wideo-skoczyly-o-60-procent.html (dostęp płatny)
Esemesowe pułapki organizatorów loterii
Michał Kołtuniak
Sugerowanie w reklamie konkursu, że każdy los wygrywa, jest zakazane, gdy jest to niezgodne z prawdą. Takie działanie wprowadza bowiem w błąd i może negatywnie wpływać na decyzje podejmowane przez adresatów ofert. Dwóch przedsiębiorców organizowało konkursy, w których wystarczyło wysłać krótką informację tekstową (SMS), aby walczyć o nagrody. Stosowane przez nich praktyki, w tym regulaminy konkursów oraz treść przekazywanych konsumentom informacji, stały się przedmiotem zainteresowania urzędu antymonopolowego.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1186243-Esemesowe-pulapki-organizatorow-loterii.html (dostęp płatny)