Deszcz nagród spadł w poniedziałkowy wieczór na najdroższe i najmocniejsze polskie marki podczas uroczystej gali ogłoszenia wyników Rankingu Najdroższych Polskich Marek, który już po raz 10. publikuje „Rzeczpospolita". Obok laurów dla Orlenu, który od siedmiu lat nieprzerwanie jest najdroższym krajowym brandem, nagrodziliśmy także najmocniejsze marki w 12 branżowych kategoriach.
W wielu z nich z liderzy utrzymują swą pozycję od lat – w kategorii słodycze i lody nieprzerwanie królem mocy pozostaje Wedel, podobnie jak wśród marek finansowych – PKO Bank Polski. W kategorii produktów niespożywczych od lat konkurenci z branży jubilerskiej nie są w stanie odebrać palmy pierwszeństwa marce Apart. Z kolei wśród brandów firmujących odzież i obuwie swą pozycję umacnia Reserved, w mediach liderem pozostaje TVN, w handlu zaś króluje Allegro.pl.
Statuetkę dla najmocniejszej marki napojów alkoholowych już po raz piąty odebrał w tym roku brand Tyskie, wśród bezalkoholowych po raz trzeci triumfował Tymbark, w usługach ponownie na szczycie podium stanął komunikator Gadu-Gadu, a Ziaja po raz drugi okazała się najmocniejszą wśród krajowych marek kosmetyków.
Pełna wersja rankingu - płatne (link)
Zmiany na pozycji lidera nastąpiły w dwóch kategoriach – wśród marek telekomunikacyjnych na pierwsze miejsce wskoczył Play, który wśród 10 najcenniejszych marek zanotował też największy wzrost swej wartości (o ponad jedną trzecią). Z kolei w kategorii produktów żywnościowych (która należy do najbardziej zmiennych w naszym zestawieniu) w tym roku najmocniejszą marką okazała się Lubella.