Spadają wpływy z pobrań muzyki na komórki

Przychody z pobrań muzyki (głównie dzwonków) na telefony komórkowe spadły w I półroczu o 35,3 proc. do 755 tys. zł.

Publikacja: 26.08.2014 18:10

Tak wynika z podsumowania

Związku Producentów Audio-Video

.

Największą część cyfrowego rynku stanowią teraz w Polsce wpływy z reklam serwisów streamingowych (czyli takich jak

Spotify, WiMP i Deezer

): w I półroczu wynosiły 8,48 mln zł, o 21,7 proc. więcej niż przed rokiem. 6,89 mln zł (o 61,3 proc. więcej niż przed rokiem) polscy użytkownicy wydali na abonamenty w takich serwisach. Oprócz wpływów pobrań dzwonków spadały natomiast w I półroczu przychody z pobrań plików: wynosiły 2,9 mln zł, o 23,9 proc. mniej niż rok wcześniej. - Wartość hurtowa polskiego rynku muzycznego w I półroczu 2014 roku wyniosła 79 mln zł, co stanowi wzrost o 0,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Było to możliwe, pomimo spadku rynku produktów fizycznych (o -4,6 proc.), dzięki intensywnemu rozwojowi sprzedaży digitalowej, której udział w rynku wynosi już 25 proc. – podał ZPAV.

Tak wynika z podsumowania

Związku Producentów Audio-Video

Pozostało 94% artykułu
Ekonomia
Witold M. Orłowski: Słodkie kłamstewka
Ekonomia
Spadkobierca może nic nie dostać
Ekonomia
Jan Cipiur: Sztuczna inteligencja ustali ceny
Ekonomia
Polskie sieci mają już dosyć wojny cenowej między Lidlem i Biedronką
Ekonomia
Pierwsi nowi prezesi spółek mogą pojawić się szybko
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO