-Kierownictwo Volvo prowadzi zaawansowane rozmowy z władzami kilku stanów, w ciągu tygodni poda lokalizację - ujawnił prezes Hakan Samuelsson. Produkcja ruszy w 2018 r.
Po sprzedaniu Volvo w 2010 r. przez Forda chińskiej Zhejiang Geely Volvo zwiększyło inwestycje w nowe modele i produkcję, bo dodało kilka chińskich zakładów do dwóch dotychczasowych w Europie. - Podjęcie produkcji w Ameryce Płn. jest ostatnim elementem światowej układanki - stwierdził Samuelsson.
Zakład będzie produkować na rynek amerykański i na eksport. Volvo chce znów sprzedawać w Stanach 100 tys. aut rocznie. Światowe dostawy tej marki w 2014 r. zwiększyły się o 9 proc. do prawie 466 tys. sztuk, głównie dzięki Chinom, ale w USA zmalały o 8 proc. do 56 tys.
Wybór USA a nie Meksyku - gdzie kilka innych firm zapowiedziało już duże inwestycje - podkreśla determinację Volvo w odbudowie marki wśród amerykańskich konsumentów.
- Chcemy dać wyraźny sygnał, że Stany są dla nas rodzimym rynkiem - stwierdził prezes.