Reklama

Afryka, Ameryka Południowa i Azja czekają na polskie firmy

Według prognoz zagraniczna sprzedaż krajowych przedsiębiorstw może być o 10 proc. większa niż w 2014 r.

Publikacja: 20.10.2015 22:08

Afryka, Ameryka Południowa i Azja czekają na polskie firmy

Foto: Bloomberg

Wzrost eksportu jest jednym z głównych motorów napędowych polskiej gospodarki od początku lat 90. Jego udział w tworzeniu PKB systematycznie rośnie. Jeśli jeszcze przed akcesją Polski do Unii Europejskiej wynosił 19 proc., to w ubiegłym roku sięgnął już 42 proc. – Sądzę, że na koniec przyszłego roku ten udział wzrośnie do 48 proc., a w perspektywie 2020 roku przekroczy 60 proc. – mówi wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński.

W pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku polski eksport wart był już 115,6 miliarda euro. To o 7,2 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Co istotne, udało się także zwiększyć dodatnie saldo w handlu zagranicznym: w końcu sierpnia przekroczyło 2,2 mld euro, podczas gdy w okresie styczeń–sierpień 2014 roku wynosiło nieco ponad 1,9 mld euro.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok.

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia. Czytaj, to co ważne.
Reklama
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Reklama
Reklama