Reklama
Rozwiń
Reklama

Afryka, Ameryka Południowa i Azja czekają na polskie firmy

Według prognoz zagraniczna sprzedaż krajowych przedsiębiorstw może być o 10 proc. większa niż w 2014 r.

Publikacja: 20.10.2015 22:08

Afryka, Ameryka Południowa i Azja czekają na polskie firmy

Foto: Bloomberg

Wzrost eksportu jest jednym z głównych motorów napędowych polskiej gospodarki od początku lat 90. Jego udział w tworzeniu PKB systematycznie rośnie. Jeśli jeszcze przed akcesją Polski do Unii Europejskiej wynosił 19 proc., to w ubiegłym roku sięgnął już 42 proc. – Sądzę, że na koniec przyszłego roku ten udział wzrośnie do 48 proc., a w perspektywie 2020 roku przekroczy 60 proc. – mówi wicepremier i minister gospodarki Janusz Piechociński.

W pierwszych ośmiu miesiącach 2015 roku polski eksport wart był już 115,6 miliarda euro. To o 7,2 proc. więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Co istotne, udało się także zwiększyć dodatnie saldo w handlu zagranicznym: w końcu sierpnia przekroczyło 2,2 mld euro, podczas gdy w okresie styczeń–sierpień 2014 roku wynosiło nieco ponad 1,9 mld euro.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Reklama
Reklama