Konkursy i promocje mają przyciągnąć klientów

Banki znów chcą na większą skalę sprzedawać fundusze inwestycyjne. Zachętą do kupowania jednostek funduszy mają być nagrody w konkursach, zwolnienie z opłat dystrybucyjnych, a także możliwość skorzystania z innych produktów na lepszych warunkach

Publikacja: 08.04.2010 07:20

Konkursy i promocje mają przyciągnąć klientów

Foto: Fotorzepa, Dariusz Majgier DM Dariusz Majgier

– Zauważamy, że w ostatnich tygodniach klienci częściej pytają o możliwości lokowania środków w fundusze inwestycyjne. Korzystne trendy na giełdzie wpływają na nastroje inwestorów. Pojawia się potrzeba osiągania wyższych zysków niż te, które mogą dać np. standardowe lokaty bankowe. Średniomiesięczne wpływy do funduszy są o około 30 proc. wyższe niż w ubiegłym roku – mówi Daniel Wrzesiński, menedżer „centrum oszczędzania” MultiBanku.

PKO BP zachęca do lokowania gotówki w fundusze inwestycyjne za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej iPKO oraz Inteligo. Klienci, którzy w czasie trwania promocji kupią jednostki uczestnictwa PKO TFI, nie poniosą opłat za nabycie jednostek i mają możliwość udziału w konkursie, w którym można wygrać wycieczkę albo telewizor.MultiBank zachęca klientów do korzystania z tzw. Aktywnego Portfela Funduszy – narzędzia inwestycyjnego zarządzanego przez BRE Wealth Management przy współpracy z firmą ubezpieczeniową AXA Życie. Klienci, którzy skorzystają z promocji, za część zainwestowanych pieniędzy mogą założyć lokatę o podwyższonym oprocentowaniu.

Przykładowo osoby, które zainwestują w APF minimum 20 tys. zł, mogą taką samą kwotę wpłacić na sześciomiesięczną lokatę o oprocentowaniu 7 proc., podczas gdy w standardowej ofercie wynosi ono 4,2 – 4,4 proc. Natomiast dysponując kwotą co najmniej 200 tys. zł, w zależności od tego, jaka część pieniędzy klienta ulokowana zostanie w aktywnym portfelu, można uzyskać oprocentowanie lokaty w przedziale 6,5 – 10 proc.

Pekao promuje dwa produkty: jeden nowy – Pioneer Instrumentów Dłużnych (połączenie TFI i produktu strukturyzowanego) oraz certyfikat strukturyzowany oparty na akcjach amerykańskich. Kampania promocyjna jest prowadzona w oddziałach, bankomatach, serwisie transakcyjnym oraz na stronie internetowej.

W ING Banku Śląskim do końca maja obowiązują zerowe stawki opłaty dystrybucyjnej przy kupnie jednostek uczestnictwa wszystkich funduszy oraz subfunduszy. – Uważamy, że jest dobry czas na inwestowanie w fundusze inwestycyjne i chcemy, aby skorzystali na tym nasi klienci – argumentuje Miłosz Gromski z ING BSK.

Kredyt Bank już w pierwszym kwartale przeprowadził kampanię marketingową dla produktu ubezpieczeniowo-inwestycyjnego Profit Plan TUnŻ Warta, a w planach jest kolejna taka akcja.– W czasach dobrej koniunktury za pośrednictwem banków lokowanych jest 70 – 80 proc. nowych aktywów TFI. W ubiegłym roku około 60 proc. było sprzedawanych przez ubezpieczycieli. Udział banków był marginalny. Znaczący wzrost znaczenia tego kanału dystrybucji jednostek TFI możliwy jest tylko wtedy, gdy na rynku aktywnie działa dwóch graczy Pekao oraz PKO BP – uważa Tomasz Publicewicz z firmy Analizy Online.

Po 21 kwietnia osoby inwestujące w fundusze będą mogły je nabyć tylko pod warunkiem podpisania z bankiem specjalnej umowy dotyczącej przyjmowania zleceń na jednostki funduszy. Jest to wymóg unijnej Dyrektywy MiFID („Dyrektywa w sprawie rynków instrumentów finansowych”). Konieczne będzie także wypełnienie specjalnej ankiety, na podstawie której będzie można określić stopień wiedzy o instrumentach inwestycyjnych.

Czytaj też na [link=http://www.parkiet.com/artykul/10,915606.html]www.parkiet.com[/link]

– Zauważamy, że w ostatnich tygodniach klienci częściej pytają o możliwości lokowania środków w fundusze inwestycyjne. Korzystne trendy na giełdzie wpływają na nastroje inwestorów. Pojawia się potrzeba osiągania wyższych zysków niż te, które mogą dać np. standardowe lokaty bankowe. Średniomiesięczne wpływy do funduszy są o około 30 proc. wyższe niż w ubiegłym roku – mówi Daniel Wrzesiński, menedżer „centrum oszczędzania” MultiBanku.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem