Reklama
Rozwiń

Wybierz polskie symbole europejskiej waluty

Przyszłość polskiego euro w rękach czytelników „Rzeczpospolitej”. Ogłaszamy konkurs na symbole, które powinny się znaleźć na odwrocie europejskich monet, jakie za kilka lat może wprowadzić do obiegu Narodowy Bank Polski

Publikacja: 03.07.2008 07:53

Wybierz polskie symbole europejskiej waluty

Foto: AFP

Zgodnie z tradycją o tym, co widnieje na rewersie ośmiu monet o nominałach od 1 eurocenta do 2 euro, decyduje kraj wprowadzający pieniądze do obrotu.

Niemcy mają m.in. Bramę Brandenburską, Belgia podobiznę króla, Cypr głowy kozic, Malta krzyż maltański, Włochy Koloseum. To od emitenta zależy, czy na każdej monecie umieszczony jest inny wizerunek, czy też powtarza się on na wszystkich albo na kilku nominałach.

Nie chodzi nam o piękne graficzne projekty, choć takie też będą mile widziane, ale o same pomysły. Proponujemy wybór najbardziej charakterystycznych dla naszego kraju symboli. Może to być podobizna znanej osoby, herb naszego kraju bądź miasta, symbol nierozerwalnie kojarzony z Polską.

W obiegu jest osiem monet (2, 1 euro oraz 50, 20, 10, 5, 2 i 1 cent). Tak więc każdy może zgłosić od jednego do ośmiu symboli. Przykładowo mogą to być: orzeł, Wawel, gdańskie krzyże, kolumna Zygmunta, bocian, miś, świstak, sowa.

Prosimy o przynajmniej jedno zdanie uzasadnienia takiego, a nie innego wyboru.

Reklama
Reklama

Propozycje można przesyłać e-mailem:

polskieuro@rp.pl

, albo pocztą na adres:

„Rzeczpospolita”, 00-838 Warszawa, ul. Prosta 51, z dopiskiem „Polskie euro”, do 30 września bieżącego roku.

Zgłoszenia będziemy umieszczać

na naszej stronie internetowej

Reklama
Reklama

, tak aby każdy mógł oddać głos na najlepsze projekty.

Zgodnie z tradycją o tym, co widnieje na rewersie ośmiu monet o nominałach od 1 eurocenta do 2 euro, decyduje kraj wprowadzający pieniądze do obrotu.

Niemcy mają m.in. Bramę Brandenburską, Belgia podobiznę króla, Cypr głowy kozic, Malta krzyż maltański, Włochy Koloseum. To od emitenta zależy, czy na każdej monecie umieszczony jest inny wizerunek, czy też powtarza się on na wszystkich albo na kilku nominałach.

Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama