Reklama
Rozwiń
Reklama

Polkomtel zaczyna sprzedawać karty kredytowe Citibanku

W kilkunastu salonach sieci Plus można już zamówić karty kredytowe. Zacieśnia się kooperacja między bankami i operatorami

Publikacja: 25.03.2009 03:00

Polkomtel zaczyna sprzedawać karty kredytowe Citibanku

Foto: AFP

– To pilotażowa sprzedaż, która niebawem obejmie kilkadziesiąt naszych salonów. Docelowa liczba punktów zależy od wyników pilotażu – wyjaśnia Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzecznik Polkomtelu. Współpraca dotyczy kart, jakie Citi wydaje z logo Plusa. Na razie nie ma mowy o rozszerzeniu współpracy na inne produkty. Ale dilerzy Plusa są zadowoleni.

– To dobry pomysł. Dzisiaj liczy się każda złotówka przychodu, ponieważ wzrosły koszty wynajmu lokali handlowych, liczone zwykle w euro i dolarach. Prowizje od sprzedaży produktów finansowych zaś są wyższe niż od sprzedaży aktywacji telefonów komórkowych – mówi Wiesław Wiśniewski, prezes zarządu Liberty Poland, jednego z największych dilerów sieci Plus. I operator, i dilerzy od dawna myślą o rozszerzeniu asortymentu produktów sprzedawanych w salonach. O współpracy z Citi myślą od dwóch lat. Sieć sprzedaży Polkomtelu liczy obecnie ok. 1 tys. punktów, podczas gdy Citi ma ok. 250 własnych placówek.

[wyimek]1 tys. - do tylu punktów Plusa mogą wkrótce trafić produkty finansowe Citibanku[/wyimek]

Citi decyduje się zresztą nie tylko na sprzedaż w sieciach telekomów. Wpuszcza również ich produkty do swoich placówek. Giełdowa Arteria zaczyna tworzyć stoiska z usługami operatorów telekomunikacyjnych w placówkach, jakie prowadzi na zlecenie Citibanku.

– Zaczynamy w kilkunastu lokalizacjach na całkowitą liczbę 40 placówek, jakie prowadzimy dla Citi. Nie wszystkie z nich mogą otrzymać autoryzację operatorów, np. dlatego, że niedaleko już znajduje się firmowy salon sprzedaży jego usług – mówi Wojciech Bieńkowski, prezes zarządu Arterii. Według niego wprowadzenie nowych usług do placówek Citi może stymulować sprzedaż usług banku.

Reklama
Reklama

Oferowanie usług finansowych we własnej sieci sprzedaży planuje również od dłuższego czasu Telekomunikacja Polska. Operator narodowy będzie sprzedawał jednak produkty finansowe pod marką Orange. Sieć sprzedaży ma jeszcze większą niż Polkomtel – około 1,3 tys. punktów. Mało który z banków może się pochwalić podobną siecią placówek.

– To pilotażowa sprzedaż, która niebawem obejmie kilkadziesiąt naszych salonów. Docelowa liczba punktów zależy od wyników pilotażu – wyjaśnia Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzecznik Polkomtelu. Współpraca dotyczy kart, jakie Citi wydaje z logo Plusa. Na razie nie ma mowy o rozszerzeniu współpracy na inne produkty. Ale dilerzy Plusa są zadowoleni.

– To dobry pomysł. Dzisiaj liczy się każda złotówka przychodu, ponieważ wzrosły koszty wynajmu lokali handlowych, liczone zwykle w euro i dolarach. Prowizje od sprzedaży produktów finansowych zaś są wyższe niż od sprzedaży aktywacji telefonów komórkowych – mówi Wiesław Wiśniewski, prezes zarządu Liberty Poland, jednego z największych dilerów sieci Plus. I operator, i dilerzy od dawna myślą o rozszerzeniu asortymentu produktów sprzedawanych w salonach. O współpracy z Citi myślą od dwóch lat. Sieć sprzedaży Polkomtelu liczy obecnie ok. 1 tys. punktów, podczas gdy Citi ma ok. 250 własnych placówek.

Reklama
Ekonomia
Model monopolu państwowego nie sprawdził się w żadnym kraju Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama