Polkomtel zaczyna sprzedawać karty kredytowe Citibanku

W kilkunastu salonach sieci Plus można już zamówić karty kredytowe. Zacieśnia się kooperacja między bankami i operatorami

Publikacja: 25.03.2009 03:00

Polkomtel zaczyna sprzedawać karty kredytowe Citibanku

Foto: AFP

– To pilotażowa sprzedaż, która niebawem obejmie kilkadziesiąt naszych salonów. Docelowa liczba punktów zależy od wyników pilotażu – wyjaśnia Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzecznik Polkomtelu. Współpraca dotyczy kart, jakie Citi wydaje z logo Plusa. Na razie nie ma mowy o rozszerzeniu współpracy na inne produkty. Ale dilerzy Plusa są zadowoleni.

– To dobry pomysł. Dzisiaj liczy się każda złotówka przychodu, ponieważ wzrosły koszty wynajmu lokali handlowych, liczone zwykle w euro i dolarach. Prowizje od sprzedaży produktów finansowych zaś są wyższe niż od sprzedaży aktywacji telefonów komórkowych – mówi Wiesław Wiśniewski, prezes zarządu Liberty Poland, jednego z największych dilerów sieci Plus. I operator, i dilerzy od dawna myślą o rozszerzeniu asortymentu produktów sprzedawanych w salonach. O współpracy z Citi myślą od dwóch lat. Sieć sprzedaży Polkomtelu liczy obecnie ok. 1 tys. punktów, podczas gdy Citi ma ok. 250 własnych placówek.

[wyimek]1 tys. - do tylu punktów Plusa mogą wkrótce trafić produkty finansowe Citibanku[/wyimek]

Citi decyduje się zresztą nie tylko na sprzedaż w sieciach telekomów. Wpuszcza również ich produkty do swoich placówek. Giełdowa Arteria zaczyna tworzyć stoiska z usługami operatorów telekomunikacyjnych w placówkach, jakie prowadzi na zlecenie Citibanku.

– Zaczynamy w kilkunastu lokalizacjach na całkowitą liczbę 40 placówek, jakie prowadzimy dla Citi. Nie wszystkie z nich mogą otrzymać autoryzację operatorów, np. dlatego, że niedaleko już znajduje się firmowy salon sprzedaży jego usług – mówi Wojciech Bieńkowski, prezes zarządu Arterii. Według niego wprowadzenie nowych usług do placówek Citi może stymulować sprzedaż usług banku.

Oferowanie usług finansowych we własnej sieci sprzedaży planuje również od dłuższego czasu Telekomunikacja Polska. Operator narodowy będzie sprzedawał jednak produkty finansowe pod marką Orange. Sieć sprzedaży ma jeszcze większą niż Polkomtel – około 1,3 tys. punktów. Mało który z banków może się pochwalić podobną siecią placówek.

– To pilotażowa sprzedaż, która niebawem obejmie kilkadziesiąt naszych salonów. Docelowa liczba punktów zależy od wyników pilotażu – wyjaśnia Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzecznik Polkomtelu. Współpraca dotyczy kart, jakie Citi wydaje z logo Plusa. Na razie nie ma mowy o rozszerzeniu współpracy na inne produkty. Ale dilerzy Plusa są zadowoleni.

– To dobry pomysł. Dzisiaj liczy się każda złotówka przychodu, ponieważ wzrosły koszty wynajmu lokali handlowych, liczone zwykle w euro i dolarach. Prowizje od sprzedaży produktów finansowych zaś są wyższe niż od sprzedaży aktywacji telefonów komórkowych – mówi Wiesław Wiśniewski, prezes zarządu Liberty Poland, jednego z największych dilerów sieci Plus. I operator, i dilerzy od dawna myślą o rozszerzeniu asortymentu produktów sprzedawanych w salonach. O współpracy z Citi myślą od dwóch lat. Sieć sprzedaży Polkomtelu liczy obecnie ok. 1 tys. punktów, podczas gdy Citi ma ok. 250 własnych placówek.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy