129 mln zł przychodów i 13,6 mln zł zysku netto (10,5-proc. rentowność) ze sprzedaży wszystkich usług miały w II kwartale bieżącego roku Multimedia Polska. Usługi dostępu do Internetu przyniosły operatorowi 25 proc. jego przychodów. Wpływy z Internetu (32 mln zł w II kwartale) są niższe, niż z telewizj (57 mln zł), ale roczne tempo wzrostu przychodów z usług dostępowych (12 proc.) i wzrost liczby abonentów Internetu (24 proc.) są znacznie wyższe, niż w przypadku usług telewizyjnych.
ARPU z usług dostępowych jednak stopniowo spada. W II kwartale wynosiło już niespełna 36 zł w porównaniu do prawie 40 zł rok temu (Telekomunikacja Polska miała w połowie roku internetowe ARPU na poziomie 60 zł miesięcznie). Dla odmiany kwartał po kwartale operatorowi udaje się, choć nieznacznie, podnosić ARPU z usług telewizyjnych. Pod koniec czerwca bieżącego roku wynosiło 33 zł miesięcznie.
Jak podają Multimedia, porównując wyniki rok do roku, wzrost liczby abonentów dostępu do Internetu z nawiązką zrekompensował spadek ARPU z usług dostępowych. W drugim kwartale jednak, mimo wzrostu liczby abonentów, w porównaniu do kwartału pierwszego operator zanotował nieznaczny spadek przychodów z usług dostępu do Internetu.
Z powodu rosnącej liczby abonentów Multimedia muszą kupować coraz to więcej przepływności do krajowych i globalnych zasobów Internetu. Z powodu spadku ceny 1 Mb/s hurtowego dostępu koszty operatora z tego tytułu wzrastają bardzo powoli.
Kablowy operator obsługuje klientów usług dostępowych i głosowych także w radiowej sieci WiMAX. W ok. 12 miesięcy po uruchomieniu usług obsługuje w tej sieci zaledwie 1,9 tys. abonentów (0,6 proc.)