Multimedia: 10 tys. nowych abonentów Internetu w kwartał

Trzeci co do wielkości operator telewizji kablowej w Polsce przekroczył w II kwartale liczbę 300 tys. abonentów usług dostępu do Internetu. To daje Multimediom miejsce w pierwszej piątce największych dostawców Internetu w Polsce. Mimo spadku cen operatorowi udaje się podnosić przychody z nich.

Publikacja: 01.09.2009 13:07

129 mln zł przychodów i 13,6 mln zł zysku netto (10,5-proc. rentowność) ze sprzedaży wszystkich usług miały w II kwartale bieżącego roku Multimedia Polska. Usługi dostępu do Internetu przyniosły operatorowi 25 proc. jego przychodów. Wpływy z Internetu (32 mln zł w II kwartale) są niższe, niż z telewizj (57 mln zł), ale roczne tempo wzrostu przychodów z usług dostępowych (12 proc.) i wzrost liczby abonentów Internetu (24 proc.) są znacznie wyższe, niż w przypadku usług telewizyjnych.

ARPU z usług dostępowych jednak stopniowo spada. W II kwartale wynosiło już niespełna 36 zł w porównaniu do prawie 40 zł rok temu (Telekomunikacja Polska miała w połowie roku internetowe ARPU na poziomie 60 zł miesięcznie). Dla odmiany kwartał po kwartale operatorowi udaje się, choć nieznacznie, podnosić ARPU z usług telewizyjnych. Pod koniec czerwca bieżącego roku wynosiło 33 zł miesięcznie.

Jak podają Multimedia, porównując wyniki rok do roku, wzrost liczby abonentów dostępu do Internetu z nawiązką zrekompensował spadek ARPU z usług dostępowych. W drugim kwartale jednak, mimo wzrostu liczby abonentów, w porównaniu do kwartału pierwszego operator zanotował nieznaczny spadek przychodów z usług dostępu do Internetu.

Z powodu rosnącej liczby abonentów Multimedia muszą kupować coraz to więcej przepływności do krajowych i globalnych zasobów Internetu. Z powodu spadku ceny 1 Mb/s hurtowego dostępu koszty operatora z tego tytułu wzrastają bardzo powoli.

Kablowy operator obsługuje klientów usług dostępowych i głosowych także w radiowej sieci WiMAX. W ok. 12 miesięcy po uruchomieniu usług obsługuje w tej sieci zaledwie 1,9 tys. abonentów (0,6 proc.)

Wedle dostępnych publicznie danych Multimedia Polską są dzisiaj czwartym co do wielkości dostawcą stacjonarnych usług dostępu do Internetu w Polsce po: Telekomunikacji Polskiej (2,3 mln użytkowników w połowie 2009 r.), Netii (459 tys.) i UPC Polska (425 tys.) [i]Masz pytanie: wyślij e-mail do autora: [mail=l.dec@rpkom.pl]Łukasz Dec[/mail][/i]

129 mln zł przychodów i 13,6 mln zł zysku netto (10,5-proc. rentowność) ze sprzedaży wszystkich usług miały w II kwartale bieżącego roku Multimedia Polska. Usługi dostępu do Internetu przyniosły operatorowi 25 proc. jego przychodów. Wpływy z Internetu (32 mln zł w II kwartale) są niższe, niż z telewizj (57 mln zł), ale roczne tempo wzrostu przychodów z usług dostępowych (12 proc.) i wzrost liczby abonentów Internetu (24 proc.) są znacznie wyższe, niż w przypadku usług telewizyjnych.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy