60 proc. wszystki urządzeń elektronicznych z funkcją dostępu do Internetu będzie sprzedawana w 2013 r. za pośrednictwem operatorów sieci telekomunikacyjnych - przewiduje firma badawcza In-Stat. Według jej analityków (przy czym powołują się oni głównie na rynek w Stanach Zjednoczonych) operatorom wciąż opłaca się oferować sprzęt komputerowy i telekomunikacyjny w zamian za 2-letni kontrakt na świadczenie usług. Koszt dotacji (na przykładzie netbooka oferowanego w Stanach Zjednoczonych) szacują na 7-10 proc. wartości całego przychodu, jaki zainkasują od klienta w okresie trwania kontraktu. W Polsce operatroskim kanałem sprzedaży zachwiała dewaluacja złotego wobec innych walut, która skokowo podniosła ceny dotowanego sprzętu.
In-Stat szacuje, że roczna stopa wzrostu rynku urządzeń internetowych (ang. Internet-connected devices) CAGR wyniesie do 2013 r. 22 proc. Za cztery lata na kanal operatorski będzie przypadać 31 proc. sprzedawanych na świecie komputerów przenośnych.