myPhone zwiększył sprzedaż o 76 proc.

Publikacja: 11.01.2011 10:15

Ponad 200 tys. sztuk telefonów komórkowych pod marką [b]myPhone[/b] dostarczył na rynek w ubiegłym roku giełdowy [b]TelForceOne[/b]. Można szacować, że spółka osiągnęła ok. 2 proc. udziału w polskim rynku zdominowanym przez wielkich zagranicznych dostawców, jak [b]Nokia[/b] i [b]Samsung[/b].

TelForceOne podał, że wzrost sprzedaży rok do roku wyniósł ponad 76 proc. Na drugą połowę 2010 r. przypadło 58 proc. całkowitej sprzedaży telefonów. W III kwartale zeszłego roku komórki pod własną marką przyniosły grupie 27 proc. wartości przychodów (nie podaje ona, jaka jest rentowność sprzedaży telefonów). W całkowitych obrotach grupy TelForceOne ciągle dominują (ponad połowa udziału) akcesoria do telefonów komórkowych.

W Polsce grupa TelForceOne sprzedaje telefony myPhone razem z kartami SIM [b]Playa[/b] i sieci [b]tuBiedronka[/b], a ponadto w wolnej sprzedaży. W Czechach kooperuje z [b]T-Mobile[/b], w Estonii z [b]Elise[/b], a na Słowacji z [b]SI mobile[/b]. Na Węgrzech sprzedaje telefony bez kart SIM w sieci [b]Tesco[/b].

Obecnie w ofercie grupy jest 36 modeli telefonów, przeważnie z dolnej półki (najdroższy bez aktywacji kosztuje ok. 1000 zł), w tym duży asortyment przeznaczony dla starszych osób.

[b]- Deprecjacja cen telefonów nastąpiła już w ubiegłym roku. Od tego czasu rynek niewiele się zmienił, a ceny ustabilizowały się. W roku 2010 średnia cena aparatu komórkowego na wolnym rynku kształtowała się na poziomie 250 zł. Poziom cen jednostkowych utrzymuje się. W roku 2011 spółka myPhone w dalszym ciągu będzie wprowadzała modele klasy premium, co przy rosnącym wolumenie obrotu zapewnia znaczący wzrost wartości sprzedaży - powiedział Wiesław Żywicki, prezes zarządu TelForceOne.[/b]

Telefony produkuje dla grupy m.in. [b]Lenovo Group[/b].

Ponad 200 tys. sztuk telefonów komórkowych pod marką [b]myPhone[/b] dostarczył na rynek w ubiegłym roku giełdowy [b]TelForceOne[/b]. Można szacować, że spółka osiągnęła ok. 2 proc. udziału w polskim rynku zdominowanym przez wielkich zagranicznych dostawców, jak [b]Nokia[/b] i [b]Samsung[/b].

TelForceOne podał, że wzrost sprzedaży rok do roku wyniósł ponad 76 proc. Na drugą połowę 2010 r. przypadło 58 proc. całkowitej sprzedaży telefonów. W III kwartale zeszłego roku komórki pod własną marką przyniosły grupie 27 proc. wartości przychodów (nie podaje ona, jaka jest rentowność sprzedaży telefonów). W całkowitych obrotach grupy TelForceOne ciągle dominują (ponad połowa udziału) akcesoria do telefonów komórkowych.

Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy