Nie wystarczy mieć w ofercie łączy światłowodowych i usług internetowych o przepływności 10 Mb/s i więcej, aby osiągnąć rynkowy sukces – przekonała się Telefonia Dialog. - 70 proc. pytań od potencjalnych klientów dotyczy usługi o parametrach 1-2 Mb/s – przyznał podczas dzisiejszej konferencji prasowej Robert Banasiak, wiceprezes Dialogu. Z kolei, jak mówił, z projektu pilotażowego, w którym telekom badał zapotrzebowanie na przepływności 1Gb/s, skorzystało ostatecznie tylko 8 osób (na 1,3 tys. zgłoszeń).
- Co jakiś czas przeprowadzamy akcje promocyjne, za sprawą których staramy się przekonać użytkowników, jaka jest różnica między łączem 2 Mb/s a 10-20 Mb/s – mówił Robert Banasiak.
NGA sposobem na rynek
Szybki internet i połączone z nim usługi: telewizji cyfrowej (w technologii IPTV) oraz telefonii (stacjonarnej i mobilnej) mają być sposobem Dialogu na umocnienie pozycji rynkowej i budowę wartości spółki. Między innymi dlatego zarząd firmy zdecydował się na modernizację sieci i wprowadzenie technologii VDSL. Dzisiaj operator rozpoczął sprzedaż usług w tej sieci.