Reklama
Rozwiń
Reklama

Debata o jakości usług także w Australii

Publikacja: 11.07.2011 18:27

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów (ACCC

), organizacja stojąca na straży praw konsumentów, nakazała tamtejszym dostawcom usług internetowych korzystającym z

Narodowej Sieci Szerokopasmowej (NBN)

"przywiązywanie wagi" do reklamowanych prędkości dostępu do sieci.

Oznacza to konieczność zagwarantowania oferowanej przepustowości sieci na takim poziomie, na jakim deklarowana jest w ofercie promocyjnej.

Reklama
Reklama

- Istnieje ryzyko, że klienci zostaną zmyleni określeniami "najwyżej", "do" i "maksymalny", określającymi deklarowaną prędkość dostępową, a w rzeczywistości nie odzwierciedlającymi oczekiwań użytkownika końcowego" - napisała ACCC w opublikowanym właśnie przewodniku "Information Paper" mającym uchronić klientów przed czysto teoretycznymi prędkościami przepływu danych pokazywanymi w reklamach.

Australijscy operatorzy będą więc zobowiązani do informowania klientów - zarówno w kampaniach reklamowych, jak i w punktach sprzedaży - o realnej jakości oferowanych usług, w tym przede wszystkim o przepustowości sieci.

To przyczynek do toczącej się i na polskim podwórku dyskusji na temat tego, czy dostawcy usług internetowych powinni zagwarantować swoim klientom takie prędkości przepływu danych, jakimi chwalą się w swoich kampaniach promocyjnych. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) chce zmiany zasad promocji usług dostępowych, co krytykują operatorzy: Polska Telefonia Cyfrowa, P4 i grupa TP (pozostali nie zaprezentowali swojego stanowiska w tej sprawie). Firmy te uważają, że na przeszkodzie stoją techniczne trudności w utworzeniu metody i technicznego sposobu monitorowania gwarancji usług.

Australijska Komisja Konkurencji i Konsumentów (ACCC

), organizacja stojąca na straży praw konsumentów, nakazała tamtejszym dostawcom usług internetowych korzystającym z

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama