Przemysław Poznański
Spór największego portalu społecznościowego z amerykańską Federalną Komisją Handlu zakończył się ugodą. Chodzi o to, by Facebook lepiej chronił dane użytkowników.
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,10737767,Facebook_bedzie_chronil_dane__Zuckerberg_przyznal.html
Parkiet
Google goni Microsoft
GS
W listopadzie już 25,7 proc. odsłon stron internetowych dokonano za pomocą przeglądarki Chrome, oferowanej przez Google'a od 2008 r. To daje jej status drugiego pod względem popularności programu tej kategorii. Liderem pozostaje Internet Explorer Microsoftu – wynika z danych firmy analitycznej StatCounter. Udział IE w rynku przeglądarek sięga 40,6 proc., ale szybko spada. Zanim Google zaprezentował Chrome'a, produkt Microsoftu odpowiadał za ponad 70 proc. odsłon stron internetowych. A
http://archiwum.parkiet.com/artykul/720546_Google_goni_Microsoft.html (dostęp płatny)
Comp: MSZ zapłaci 3,17 mln złotych
Dariusz Wolak
Ministerstwo Spraw Zagranicznych zleciło spółce Enigma Systemy Ochrony Informacji (podmiot zależny Compu) dostawę i wdrożenie systemu komputerowego przeznaczonego do przetwarzania informacji niejawnych. Wartość umowy wynosi 3,17 mln zł.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/720561_Comp:_MSZ_zaplaci_317_mln_zlotych.html (dostęp płatny)
Sygnity: Nowy wiceprezes
Dariusz Wolak
Rada nadzorcza informatycznej spółki odwołała z zarządu Andrzeja Paszyńskiego i powołała na jego miejsce Krzysztofa Ducala. Wcześniej kierował firmą Siemens IT Solutions and Services.
http://archiwum.parkiet.com/artykul/720557_Sygnity:_Nowy_wiceprezes.html (dostęp płatny)
Puls Biznesu/PB.pl
Wydamy ćwierć miliarda na darmowe gry
Mariusz Gawrychowski
W tym roku Polacy wydadzą na „darmowe" gry aż 250 mln zł. To ponad połowa kwoty, za którą kupią tradycyjne gry sprzedawane w pudełkach. Szacunki, których autorem jest spółka Gry-online.pl, pokazują, że rewolucja w branży gier, która rozpoczęła się na dojrzałych rynkach trzy lata temu, wdziera się także do Polski.
http://teleinformatyka.pb.pl/2525283,41390,wydamy-cwierc-miliarda-na-darmowe-gry
Pieniądze czekają na internet
Sylwester Sacharczuk
Firmy z sektora MSP mają jedyną w tym roku szansę, by zdobyć dotacje na zapełnienie białych plam na internetowej mapie kraju. Rozbudowa dostępu do sieci i jej dociągnięcie do ostatecznych użytkowników w trudno dostępnych miejscach to nie lada wyzwanie. Porywanie się na taką inwestycję bez finansowego wsparcia z zewnątrz to dla wielu firm ogromne ryzyko. Aby je zmniejszyć, a jednocześnie zlikwidować białe plamy na mapie dostępu do internetu, powstało działanie 8.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka (PO IG).
http://firma.pb.pl/2525661,42614,pieniadze-czekaja-na-internet
Rzeczpospolita
1 mld zł na reklamę w siec
i
Magdalena Lemańska
Po I półroczu 2011 wpływy z reklamy internetowej sięgnęły w Polsce 942 mln zł – o jedną czwartą więcej niż rok wcześniej – podliczyły PricewaterhouseCoopers i IAB Polska. Zdaniem Piotra Kowalczyka, prezesa organizacji IAB Polska zrzeszającej firmy działające w Internecie, pierwsze półrocze, które branża zakończyła wzrostem o 25,4 proc., było dla reklamy internetowej bardzo dobre.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1100263_1_mld_zl_na_reklame_w_sieci.html (dostęp płatny)
Microsoft i Alibaba powalczą o Yahoo!
Aleksandra Stanisławska
Chętni na zakup Yahoo! zaczynają się przepychać. W środę – jak podał Bloomberg – konsorcjum z udziałem Microsoftu złożyło ofertę nabycia 15 proc. akcji tej spółki, windując jej cenę powyżej 20 mld dol. W czwartek nadeszła oferta ze strony chińskiej grupy Alibaba, która podbiła tę kwotę do 25 mld dol.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1100265_Microsoft_i_Alibaba_powalcza_o_Yahoo!.html (dostęp płatny)
Tablety nie wyprą laptopów
Piotr Mazurkiewicz
Rynek sprzętu IT bardzo szybko będzie się zmieniał – mówi Jim Wong, szef rady nadzorczej Acera w rozmowie z gazetą. Szacuje on, że obecnie talety stanowią one ok. 7 – 8 proc. sprzedaży Acera, w przyszłym roku wynik będzie prawdopodobnie na zbliżonym poziomie, ponieważ równocześnie firma wprowadza wiele nowych produktów w naszym głównym segmencie, czyli netbookach i laptopach. - Może udział tabletów wzrośnie do 10 proc., ale musimy być ostrożni w prognozach. Nie zmienia to faktu, że z naszego punktu widzenia to jeden ze strategicznych rynków i bardzo poważnie do niego podchodzimy - mówi Wong.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1100222_Tablety_nie_wypra_laptopow.html (dostęp płatny)