Najpopularniejszym wśród internautów bankiem jest PKO BP – wynika z badania firm Gemius oraz Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wiceliderem jest Pekao, a na trzeciej pozycji znalazły się ING Bank Śląski oraz mBank. Jest to o tyle zaskoczenie, że PKO BP ma jednak wciąż wizerunek instytucji raczej konserwatywnej, a mimo to wygrywa zdecydowanie z mocno kojarzonym z dostępem internetowym mBankiem.
Badanie przeprowadzono w okresie wrzesień – listopad na próbie 4,2 tys. osób korzystających z Internetu. Wynika z niego, że 62 proc. osób korzysta z konta osobistego. Wybierając najlepszą dla siebie opcję, aż 55 proc. ankietowanych wskazało, że najważniejsza jest dla nich wysokość opłat za prowadzenie konta. Niewiele mniej, bo 54 proc., za ważne kryterium uznaje możliwość dostępu i obsługi konta przez Internet. Jednak ponad 1/4 badanych wciąż dokonuje przelewów na poczcie, a co piąty w specjalnych punktach.
Pozostałe produkty finansowe, o jakie pytano w badaniu, są znacznie mniej popularne. Średnio co czwarty ankietowany wskazał karty debetowe czy kredytowe, konto oszczędnościowe lub kredyt. Jeśli chodzi o internautów posiadających konto osobiste, kartę debetową, kartę kredytową czy opcję debetu na koncie, najczęściej wskazywali PKO BP. Z kolei konto oszczędnościowe najchętniej zakładali w ING Banku Śląskim, a fundusze inwestycyjne oraz indywidualne konta emerytalne w Pekao.
Już 70 proc. posiadaczy kont osobistych, którzy wzięli udział w badaniu, korzysta z nich właśnie za pośrednictwem Internetu. Także w Polsce widać już powolną zmianę przyzwyczajeń, ponieważ sposobem na taką opcję przestaje być wyłącznie komputer. Już
15 proc. obsługuje konto za pośrednictwem telefonu komórkowego, a 9 proc. smartfonu. Pozwala to na jeszcze większą elastyczność i wykorzystywanie dodatkowych opcji, które daje internetowy dostęp do rachunku.