Reklama
Rozwiń
Reklama

Internauci stawiają na PKO?BP

Niemal co czwarty wybrał przynajmniej jedną z jego ofert. Coraz ważniejszy jest też internetowy dostęp do konta

Publikacja: 08.12.2011 00:51

Internauci stawiają na PKO?BP

Foto: Rzeczpospolita

Najpopularniejszym wśród internautów bankiem jest PKO BP – wynika z badania firm Gemius oraz Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.  Wiceliderem jest Pekao, a na trzeciej pozycji znalazły się ING Bank Śląski oraz mBank. Jest to o tyle zaskoczenie, że PKO BP ma jednak wciąż wizerunek instytucji raczej konserwatywnej, a mimo to wygrywa zdecydowanie z mocno kojarzonym z dostępem internetowym mBankiem.

Badanie przeprowadzono w okresie wrzesień – listopad na próbie 4,2 tys. osób korzystających z Internetu. Wynika z niego, że 62 proc. osób korzysta z konta osobistego. Wybierając najlepszą dla siebie opcję, aż 55 proc. ankietowanych wskazało, że najważniejsza jest dla nich wysokość opłat za prowadzenie konta. Niewiele mniej, bo 54 proc., za ważne kryterium uznaje możliwość dostępu i obsługi konta przez Internet. Jednak ponad 1/4 badanych wciąż dokonuje przelewów na poczcie, a co piąty w specjalnych punktach.

Pozostałe produkty finansowe, o jakie pytano w badaniu, są znacznie mniej popularne. Średnio co czwarty ankietowany wskazał karty debetowe czy kredytowe, konto oszczędnościowe lub kredyt. Jeśli chodzi o internautów posiadających konto osobiste, kartę debetową, kartę kredytową czy opcję debetu na koncie, najczęściej wskazywali PKO BP. Z kolei konto oszczędnościowe najchętniej zakładali w ING Banku Śląskim, a fundusze inwestycyjne oraz indywidualne konta emerytalne w Pekao.

Już 70 proc. posiadaczy kont osobistych, którzy wzięli udział w badaniu, korzysta z nich właśnie za pośrednictwem Internetu. Także w Polsce widać już powolną zmianę przyzwyczajeń, ponieważ  sposobem na taką opcję przestaje być wyłącznie komputer. Już

15 proc. obsługuje konto za pośrednictwem telefonu komórkowego, a 9 proc. smartfonu. Pozwala to na jeszcze większą elastyczność i wykorzystywanie dodatkowych opcji, które daje internetowy dostęp do rachunku.

Reklama
Reklama

Choć wciąż najpopularniejsze są podstawowe funkcje, jak sprawdzanie stanu rachunku czy wykonywanie przelewów, to już 70 proc. deklaruje, że w tym kanale korzysta też z doładowań telefonu komórkowego. Z kolei jeśli chodzi o  niewygody związane z internetowym dostępem do konta, to niemal co drugi się z nimi spotkał. Wskazali głównie awarie bankowych serwisów.

Najpopularniejszym wśród internautów bankiem jest PKO BP – wynika z badania firm Gemius oraz Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.  Wiceliderem jest Pekao, a na trzeciej pozycji znalazły się ING Bank Śląski oraz mBank. Jest to o tyle zaskoczenie, że PKO BP ma jednak wciąż wizerunek instytucji raczej konserwatywnej, a mimo to wygrywa zdecydowanie z mocno kojarzonym z dostępem internetowym mBankiem.

Badanie przeprowadzono w okresie wrzesień – listopad na próbie 4,2 tys. osób korzystających z Internetu. Wynika z niego, że 62 proc. osób korzysta z konta osobistego. Wybierając najlepszą dla siebie opcję, aż 55 proc. ankietowanych wskazało, że najważniejsza jest dla nich wysokość opłat za prowadzenie konta. Niewiele mniej, bo 54 proc., za ważne kryterium uznaje możliwość dostępu i obsługi konta przez Internet. Jednak ponad 1/4 badanych wciąż dokonuje przelewów na poczcie, a co piąty w specjalnych punktach.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Reklama
Reklama