Gdy e-sklepy łamią prawo
Piotr Mazurkiewicz
W regulaminach większości z nich wciąż są niedozwolone zapisy. Priorytetem dla kupujących powinny być nie tylko ceny, ale także wiarygodność sprzedawcy.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1143380_Gdy_e-sklepy_lamia_prawo.html (dostęp płatny)
Koniec ekspansji płatnej TV
Magdalena Lemańska
To już ostatni rok wzrostu liczby ich klientów – mówią analitycy. Przewidują, że Cyfrowy Polsat już w I kwartale zaczął tracić rynek. Wprawdzie w tym roku płatnym telewizjom jeszcze uda się zyskać nowych klientów, ale zdaniem analityków będzie to już ostatni raz. W ubiegłym roku same tylko trzy największe platformy cyfrowe – Cyfrowy Polsat, Cyfra+ i platforma „n" – przyłączyły netto ok. 270 tys. klientów. W tym zapewne będzie to jeszcze mniej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1143407_Koniec_ekspansji_platnej_TV.html (dostęp płatny)
W sieci wciąż dominują aukcje
Piotr Mazurkiewicz
Przybywa klientów zakupów online. Do łask wracają rzeczy z drugiej ręki. Już ok. 70 proc. Polaków korzystających z Internetu przynajmniej raz zrobiło przy tej okazji także zakupy. Lista głównych kategorii w ostatnich latach nie zmienia się zbyt mocno – królują meble, akcesoria, sprzęt elektroniczny, książki czy ubrania.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1143379_W_sieci_wciaz_dominuja_aukcje.html (dostęp płatny)
Jakie są zasady pobierania opłaty reprograficznej od telefonów komórkowych
Przemysław Walasek
Organizacje zbiorowego zarządzania żądają uiszczenia 3 proc. wartości części składowej komórki z uwagi na realizowaną przez nią funkcję odczytu plików w formacie MP3.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1143240_Jakie_sa_zasady_pobierania_oplaty_reprograficznej_od_telefonow_komorkowych.html (dostęp płatny)