Netia
zaprezentował dzisiaj odświeżone portfolio produktów. Jego centralnym punktem jest oferta TV. Podczas konferencji przedstawiciele Netii wsparli zmianę swojej oferty prezentacją optymistycznych prognoz rozwoju tego rynku.
- Choć się on powoli wypłaszcza pod względem wzrostu liczby abonentów, to jednak w przeciwieństwie do innych segmentów wciąż rośnie. Perspektywy dla dynamiki jego wartości są jeszcze lepsze, niż dla wzrost liczby abonentów - mówił podczas dzisiejszego spotkania odpowiedzialny w Netii za analizy Tomasz Melaniuk.
Netia odświeża nieznacznie swoja ofertę TV (patrz: prezentacja z konferencji), wprowadzając m.in. usługę multiroom oraz pakiet dodatkowo płatnych usług z oferty SPI: zestaw siedmiu kanałów liniowych i serwis VOD (ok. 1 tys. pozycji) dostępny poprzez STB Netia Player. Wedle Grzegorza Grzegorskiego odpowiedzialnego w Netii za ofertę TV wprowadzone niedawno płatne usługi partnerów (Ipla i Kinoplex) spotkały się z niezłym przyjęciem (nie chciał podać szczegółów), które zachęca do wprowadzania kolejnych tego typu serwisów.
Oferta TV Netii uległa zmianie zarówno na platformie IPTV (z której Netia korzysta we własnej sieci o standardzie NGA), jak również na platformie streamingowej (z której Netia korzysta na własnym ADSL oraz liniach w sieci Telekomunikacji Polskiej). Jak mówi Grzegorz Grzegorski podstawowym ograniczeniem platformy streamingowej jest trudniejsze pozyskanie praw licencyjnych. Oferta programowa IPTV ulegnie zmianie, kiedy Netia zakończy integrację platformy w sieci Telefonii Dialog.