Netia liczy na wzrost rynku płatnej telewizji

Publikacja: 07.03.2013 14:09

Netia

zaprezentował dzisiaj odświeżone portfolio produktów. Jego centralnym punktem jest oferta TV. Podczas konferencji przedstawiciele Netii wsparli zmianę swojej oferty prezentacją optymistycznych prognoz rozwoju tego rynku.

- Choć się on powoli wypłaszcza pod względem wzrostu liczby abonentów, to jednak w przeciwieństwie do innych segmentów wciąż rośnie. Perspektywy dla dynamiki jego wartości są jeszcze lepsze, niż dla wzrost liczby abonentów - mówił podczas dzisiejszego spotkania odpowiedzialny w Netii za analizy Tomasz Melaniuk.

Netia odświeża nieznacznie swoja ofertę TV (patrz: prezentacja z konferencji), wprowadzając m.in. usługę multiroom oraz pakiet dodatkowo płatnych usług z oferty SPI: zestaw siedmiu kanałów liniowych i serwis VOD (ok. 1 tys. pozycji) dostępny poprzez STB Netia Player. Wedle Grzegorza Grzegorskiego odpowiedzialnego w Netii za ofertę TV wprowadzone niedawno płatne usługi partnerów (Ipla i Kinoplex) spotkały się z niezłym przyjęciem (nie chciał podać szczegółów), które zachęca do wprowadzania kolejnych tego typu serwisów.

Oferta TV Netii uległa zmianie zarówno na platformie IPTV (z której Netia korzysta we własnej sieci o standardzie NGA), jak również na platformie streamingowej (z której Netia korzysta na własnym ADSL oraz liniach w sieci Telekomunikacji Polskiej). Jak mówi Grzegorz Grzegorski podstawowym ograniczeniem platformy streamingowej jest trudniejsze pozyskanie praw licencyjnych. Oferta programowa IPTV ulegnie zmianie, kiedy Netia zakończy integrację platformy w sieci Telefonii Dialog.

Netia planuje również modyfikację uruchomionego we współpracy z Canalem+ pakietu Premium+, ale dopiero kiedy ich partner sam zdefiniuje swoją politykę programmingową po połączeniu z n.

Netia opiera swoją strategię TV na prognozach PMR, które zakładają, że na koniec 2012 r. w Polsce było 12 mln abonentów usług telewizyjnych na ok. 14 mln gospodarstw domowych. Dla przewidywań, jak będzie się zachowywał rynek decydujące będą wyniki i prognozy największego gracza - Cyfrowego Polsatu - który opublikuje je w przyszłym tygodniu. Ponadto nie ma pewności, jaką realnie należy przyjmować do analiz liczbę gospodarstw domowych w Polsce: na poziomie 14 mln, czy raczej 15 mln.

W ofercie internetowej i telefonicznej Netia zaprezentowała zmiany zasygnalizowane już w ubiegłym tygodniu: jeden pakiet dostępowy bez opłaty za utrzymanie linii oraz pakiet telefoniczny z nielimitowanymi połączeniami na wszystkie stacjonarne i komórkowe numery.

- Mamy nadzieję, że pakiet z nielimitowanymi połączeniami obniży odpływ klientów od usług stacjonarnych. Mamy dobre doświadczenia z wprowadzonym w ubiegłym roku analogicznym pakietem dla klientów biznesowych, chociaż ten rynek różni się od indywidualnego. W ubiegłym roku był pod silną, bezpośrednią presją nielimitowanych taryf komórkowych - mówił Rafał Sakowski, odpowiedzialny w Netii za ofertę dla domu.

Netia nie wprowadza pakietu nielimitowanego na liniach WLR, argumentując, że taka usługa nie byłaby opłacalna.

Netia

zaprezentował dzisiaj odświeżone portfolio produktów. Jego centralnym punktem jest oferta TV. Podczas konferencji przedstawiciele Netii wsparli zmianę swojej oferty prezentacją optymistycznych prognoz rozwoju tego rynku.

Pozostało 94% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy