Blogerzy zapraszają na zakupy
Mirosław Konkel
36 proc. Taki odsetek internautów twierdzi, że blogi stanowią ważne źródło informacji. Połowa użytkowników internetu zagląda na blogi przynajmniej raz w miesiącu, a jedna trzecia (34 proc.) tej grupy sugeruje się opiniami blogerów, podejmując decyzje konsumenckie. Jeszcze więcej osób (39 proc.) po lekturze blogów zrezygnowało z zakupów – wynika z sondażu „Blogerzy w Polsce 2013", zrealizowanego na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna przez Newspoint, firmę zajmującą się monitoringiem mediów.
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145564# (dostęp płatny)
Rośnie świadomość e-konsumentów
Sylwia Wedziuk
Zakupy w internecie robi 43 proc. Polaków — wynika z badania TNS Polska dla Związku Banków Polskich i Krajowej Izby Rozliczeniowej. Najbardziej aktywni są mieszkańcy wielkich miast, ale tylko nieznacznie ustępują im osoby mieszkające na wsi (odpowiednio 46 i 44 proc.). Najrzadziej w sieci kupują osoby mieszkające w miastach do 20 i 50 tys. mieszkańców (odpowiednio 37 i 35 proc.).
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145521# (dostęp płatny)
Mniejsze firmy najsłabszym ogniwem
Mirosław Konkel
Najnowsza, 18. edycja „Raportu o zagrożeniach bezpieczeństwa w internecie" firmy Symantec, producenta oprogramowania Norton, nie nastraja optymistycznie: w zeszłym roku trzykrotnie wzrosła liczba ataków internetowych na małe i średnie firmy. A Polska zajęła drugie miejsce w regionie EMEA, obejmującym Europę, Bliski Wschód i Afrykę, pod względem liczby komputerów zombie, nazywanych również botami (tymi terminami określa się urządzenia, które wykonują polecenia cyberprzestępców i mogą służyć do wysyłania spamu na masową skalę, wyłudzania danych czy przeprowadzania ataków na inne cele w internecie).
http://e.pb.pl/index.php?act=mprasa&sub=article&id=145563# (dostęp płatny)
[srodtytul]Rzeczpospolita[/srodtytul]
To ma być rok Orange Open
Uruszula Zielińska
Walka o utrzymanie udziałów w rynku komórkowym za pomocą taniej marki i pakietów to priorytety telekomunikacyjnego giganta. W pierwszym kwartale 2013 roku przychody Grupy TP (Orange Polska) spadły o 7,2 proc. do 3,3 mld zł, a zysk netto o 66,5 proc. do 81 mln zł. To nieco lepsze rezultaty niż te, których spodziewali się analitycy giełdowi. – Jesteśmy zarówno nieco powyżej oczekiwań rynku, jak i własnych – przyznaje Maciej Witucki, prezes Orange Polska.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1187242-To-ma-byc-rok-Orange-Open.html (dostęp płatny)
Internauci cenią media i rozrywkę
Magdalena Lemańska
Firma Boston Consulting Group przebadała internautów w dziewięciu europejskich krajach (w tym w Polsce), na ile „wyceniają" wartość rozrywki i mediów, z jakich korzystają. Pod uwagę brane były książki, prasa (polska i zagraniczna), gry wideo, radio, muzyka, telewizja i filmy oraz media społecznościowe i treści wytwarzane przez użytkowników – wszystko to zarówno w wersji tradycyjnej, jeśli taka dla danej kategorii istnieje, oraz internetowej.
http://archiwum.rp.pl/artykul/1187250-Internauci-cenia-media-i-rozrywke.html (dostęp płatny)