W pierwszym kwartale sprzedano w Polsce 375 tysięcy tabletów – informuje firma IDC. To ponad cztery razy więcej niż rok temu. W ubiegłym roku w naszym kraju sprzedano 880 tys. tabletów, a w 2013 roku liczba ta może wzrosnąć do 1,8 mln sztuk – prognozuje firma analityczna.
– W pierwszym kwartale 2013 r. producenci sprzedali w Polsce około 375 tys. tabletów. Rok wcześniej było to jeszcze tylko 87 tys. sztuk – powiedział Damian Godos, analityk IDC. Liczby te specjalista porównuje do laptopów, których w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedano 480 tys. – Jeszcze chwila, a skala sprzedaży obu tych produktów się zrówna. To oczywisty dowód na to, że mamy w Polsce boom na tablety – twierdzi analityk.
Z danych IDC wynika, że bezwzględnym liderem w pierwszym kwartale był u nas Samsung, który od stycznia do marca sprzedał ponad 100 tys. tabletów. Na drugim miejscu uplasował się Apple, światowy lider tej branży. Jednym z większych polskich producentów jest Manta, która w ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku rozprowadziła 100 tys. tabletów.
– W całym 2013 r. planujemy sprzedaż na poziomie około 300 tys. sztuk – mówi Bogdan Wiciński, prezes Manty.W Polsce króluje sprzedaż tabletów z niższej półki cenowej. Według IDC urządzenia kosztujące mniej niż 699 zł stanowiły ponad połowę sprzedaży wszystkich tych urządzeń w Polsce w pierwszym kwartale tego roku.