Producent naturalnych dodatków do żywności, napojów, suplementów diety (szczepionek mleczarskich, enzymów do produkcji serów, barwników naturalnych, funkcjonalnych mieszanek smakowych, kultur startowych dla przemysłu mięsnego, kultur probiotycznych) doświadczył od początku roku spadku cen karminu o barwie głębokiej czerwieni. – Ceny surowców do wytwarzania karminu zmalały w ciągu roku. Średnie ceny tego barwnika były niższe w 2012–13 r. od spodziewanych na początku roku – wyjaśniła duńska spółka.

W całym roku spodziewa się ona teraz wzrostu obrotów o 6–7 proc. wobec wcześniej spodziewanych 7–9 proc. oraz marży operacyjnej ok. 27 proc. Firma musiała obniżyć ceny karminu w I półroczu, aby ustabilizować jego ilość, ale odbyło się to kosztem marży.

W ostatnim kwartale zysk operacyjny spółki zwiększył się o 2 proc., do 52,8 mln euro, a analitycy spodziewali się średnio 56,5 mln euro. Obroty wzrosły o 6 proc., do 191,6 mln euro, dzięki poprawie sprzedaży we wszystkich trzech działach firmy, choć nadal było to mniej od zakładanych 198 mln euro.