Trzy firmy chętne do cyfryzowania radia

W przetargu na dosyłanie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ przez najbliższe trzy lata oprócz Emitela wystartowały: Polskie Sieci Nadawcze i nowo utworzona nieznana szerzej branży spółka Bcast

Publikacja: 22.10.2013 17:53

Przetarg jest rozpisany na trzy zadania, dziś Polskie Radio otworzyło koperty z ofertami.

Pierwsze zadanie obejmuje kodowanie, multipleksację i regionalizacji programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic.

Przeprowadzające przetarg Polskie Radio wartość przetargu oceniło na ponad 850 tys. euro. Emitel jako jedyny zgłosił chęć wykonania wszystkich trzech zadań. Pierwsze wycenił na 620 tys. zł, drugie: na 975 tys. zł, a trzecie an 487 tys. zł.

Konkurencyjne Polskie Sieci Nadawcze pierwsze zadanie „wyceniły” na 1,1 mln zł, a trzecie: na ok. 900 mln zł. Natomiast trzeci gracz – nieznana w branży dotychczas spółka Bcast zaproponowała za wykonanie pierwszego zadania cenę 1,3 mln zł, a za trzecie oczekuje 800 tys. zł.

Według KRS, w zarządzie Bcastu zasiadają Tomasz Papuda, Jacek Lipiński i Adam Karpiński. Z informacji rpkom.pl wynika, że to byli pracownicy firmy Info-TV-Operator (spółka przejęta w tym roku przez Emitela).

Polskie Radio

emisję cyfrowych stacji prowadzi od 1. października tego roku. Do końca roku sygnał pierwszych kilku jego cyfrowych stacji będzie dosyłał

Emitel

, który wygrał mały przetarg na obsługę tej usługi przeprowadzony jesienią. Celem Polskiego Radia jest rozwiniecie cyfrowego nadawania na kolejne duże miasta w Polsce i ogólnopolski zasięg DAB+ uzyskany w ciągu 3-4 najbliższych lat. Środki na tworzenie cyfrowych kanałów ma z abonamentu radiowo-telewizyjnego. Na przyszły rok

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji

przeznaczyła nadawcy na ten cel ok. 10 mln zł.

O tym, kto wygrał przetarg, Polskie Radio powinno zadecydować w ciągu półtora miesiąca.

Przetarg jest rozpisany na trzy zadania, dziś Polskie Radio otworzyło koperty z ofertami.

Pierwsze zadanie obejmuje kodowanie, multipleksację i regionalizacji programów radiowych oraz danych dodatkowych (czyli budowę tzw. stacji czołowej), drugie: dosył i rozpowszechnianie sygnału cyfrowego radia naziemnego DAB+ w Katowicach i aglomeracji śląskiej, trzecie: analogiczną usługę dla Warszawy i okolic.

Pozostało 80% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy