Lufthansa poinformowała, że w przyszłości będzie przeznaczać na dywidendy 20-40 proc. zysku netto z jednorazową korektą o zyski i straty. Dotychczas pula na dywidendy stanowiła 10-25 proc. zysku operacyjnego (EBIT). "Nowy zakres wypłat zapewni grupie większą elastyczność w porównaniu z poprzednią polityką" - stwierdziła Lufthansa w komunikacie bez podania innych szczegółów.
Według szacowanych danych na 2019 r. przez Refinitiv, nowy współczynnik pozwoli przeznaczyć na dywidendę 305-611 mln euro wobec 233-583 mln w starym systemie - podał Reuter.
Przebudowa Eurowings
Tania linia będzie mieć ujednoliconą flotę wyłącznie samolotów z rodziny A320, będzie obsługiwać zasadniczo krótkie trasy, dłuższe loty przejmie Lufthansa, a do 2022 r. ma zmniejszyć koszty o 15 proc., co pozwoli jej znów zarabiać. Belgijska Brussels Airlines przejęta przez Lufthansę w 2016 r. nie zostanie włączona do Eurowings, plan naprawczy dla niej zostanie ogłoszony w III kwartale.
Prezes Carsten Spohr oświadczył, że ogłoszone posunięcia "są wyraźnym sygnałem, że firma dba o udziałowców i stara się tworzyć dla nich dodatkową wartość".
Lufthansa podała przy okazji, że jej sieciowe linie (Network Airlines): Lufthansa, Swiss i Austrian Airlines będą dążyć do stosowania innowacji w sprzedaży i dystrybucji, aby przyczynić się do wzrostu jednostkowego przychodu o 3 proc. do 2022 r., z jednoczesnym redukowaniem kosztów jednostkowych o 1-2 proc. rocznie.