Niemal co szósta puszka napoju w Europie pochodzi z jednej z fabryk grupy Can-Pack. Daje to jej czwarte miejsce wśród największych producentów aluminiowych opakowań na Starym Kontynencie. Od kilku lat firma, której historia zaczęła się w 1992 r. w Krakowie, z powodzeniem zdobywa także globalny rynek opakowań do produktów spożywczych. Na rynki poza Polską przypada trzy czwarte jej sprzedaży, która w 2013 r. sięgnęła niemal 4,75 mld zł. Wynik ten zapewnił Can-Packowi 60. pozycję na Liście 500 największych firm ?w Polsce.
Od Brzeska po Filipiny
– Nasza strategia zakłada budowanie firmy o zasięgu globalnym – mówi Stanisław Waśko, wiceprezes Can-Packu. – Robimy to poprzez budowanie fabryk blisko klienta, ponieważ transport pustych opakowań na duże odległości jest zbyt kosztowny.
Obecna struktura organizacyjna grupy Can-Pack opiera się na pięciu holdingach branżowych: puszek napojowych, opakowań do żywności i chemii, opakowań szklanych, zamknięć do butelek oraz usług deweloperskich.
Większość produkcji Can-Packu to aluminiowe puszki. W tym roku wyprodukuje ich 12 mld sztuk. Grupa wytwarza również ponad 30 mld sztuk kapsli rocznie, około miliarda opakowań metalowych dla przemysłu spożywczego i chemicznego oraz blisko 220 tys. ton opakowań szklanych. Jakość tych produktów potwierdzają audyty największych firm spożywczych, np. Coca-Coli i Heinekena (należy do niego Grupa Żywiec).
Założycielem i do dziś jedynym właścicielem Can-Packu jest amerykańska firma Giorgi Global Holdings. W 1994 r. uruchomili fabrykę puszek w Brzesku. Była to pierwsza wytwórnia opakowań tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej.