Trudny język potęguje nieufność

Wyjaśniamy, jak działa obrót bezgotówkowy – mówi zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP.

Publikacja: 24.11.2014 02:29

Renata Pawlicka, zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP

Renata Pawlicka, zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP

Foto: materiały prasowe

Rz: Jaki jest główny cel Akademii Dostępne Finanse (ADF)?

Renata Pawlicka: To jest projekt edukacyjno- -promocyjny, którego głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o usługach finansowych z zakresu bankowości, ale także ogólnej wiedzy ekonomicznej. Mamy nadzieję, że dzięki tym działaniom zwiększy się zaufanie do obrotu bezgotówkowego, które wciąż nie jest satysfakcjonujące. Liczymy też, że w dłuższej perspektywie zmieni się postawa Polaków, jeśli chodzi o korzystanie z usług finansowych. Pierwszą grupą, do której kierujemy ten projekt, są osoby powyżej 65. roku życia, ponieważ to wśród seniorów odsetek osób niekorzystających z usług bankowych jest najwyższy. Od połowy 2012 roku co kwartał organizujemy spotkania w kolejnych miastach wojewódzkich i w pierwszym kwartale 2016 roku podsumujemy efekty działań skierowanych do seniorów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Ekonomia
Budżet nowej Wspólnoty
Ekonomia
Nowe czasy wymagają nowego podejścia
Ekonomia
Pacjenci w Polsce i Europie zyskali nowe wsparcie
Ekonomia
Sektor usług biznesowych pisze nową strategię wzrostu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama