Trudny język potęguje nieufność

Wyjaśniamy, jak działa obrót bezgotówkowy – mówi zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP.

Publikacja: 24.11.2014 02:29

Renata Pawlicka, zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP

Renata Pawlicka, zastępca dyrektora Departamentu Systemu Płatniczego NBP

Foto: materiały prasowe

Rz: Jaki jest główny cel Akademii Dostępne Finanse (ADF)?

Renata Pawlicka: To jest projekt edukacyjno- -promocyjny, którego głównym celem jest podniesienie poziomu wiedzy społeczeństwa o usługach finansowych z zakresu bankowości, ale także ogólnej wiedzy ekonomicznej. Mamy nadzieję, że dzięki tym działaniom zwiększy się zaufanie do obrotu bezgotówkowego, które wciąż nie jest satysfakcjonujące. Liczymy też, że w dłuższej perspektywie zmieni się postawa Polaków, jeśli chodzi o korzystanie z usług finansowych. Pierwszą grupą, do której kierujemy ten projekt, są osoby powyżej 65. roku życia, ponieważ to wśród seniorów odsetek osób niekorzystających z usług bankowych jest najwyższy. Od połowy 2012 roku co kwartał organizujemy spotkania w kolejnych miastach wojewódzkich i w pierwszym kwartale 2016 roku podsumujemy efekty działań skierowanych do seniorów.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Ekonomia
W biznesie nikt nie może iść sam
Ekonomia
Oszczędna jazda – techniki, o których warto pamiętać na co dzień
Ekonomia
Złoty wiek dla ambitnych kobiet
Ekonomia
Rekordowy Kongres na przełomowe czasy
Ekonomia
Targi w Kielcach pokazały potęgę sektora rolnego
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku