Aktualizacja: 11.12.2024 12:46 Publikacja: 06.10.2022 22:00
Foto: ADOBESTOCK
Obie instytucje wsparły prace sumą 100 mln zł w ramach dwóch konkursów na projekty badawczo-rozwojowe w ramach Wspólnego Przedsięwzięcia BRIK – Badania i Rozwój w Infrastrukturze Kolejowej. Współpraca potrwa do 2033 roku. – Wykorzystujemy wszystkie możliwości, aby kolej była jeszcze bardziej bezpieczna, przyjazna środowisku i efektywna. Dlatego szukamy i wdrażamy innowacyjne rozwiązania w obszarze bezpieczeństwa, utrzymania i eksploatacji linii kolejowych oraz ekologii. Ważnym obszarem unowocześniania kolei jest stała współpraca PKP Polskich Linii Kolejowych SA z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju – tłumaczy prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel.
Xtreme Fitness Gyms zbliża się do historycznego wydarzenia – otwarcia 100. klubu w Polsce, będącego kulminacją rekordowego wzrostu w 2024 roku. Sieć, która na początku roku liczyła niecałe 60 lokalizacji, zakończy go z imponującym 70-procentowym wzrostem liczby klubów, napędzanym intensywną ekspansją franczyzową. Grudniowa inauguracja setnego klubu potwierdza, że firma obrała kurs na dalszy, dynamiczny rozwój.
Poznaj zalety franczyzy i zostań naszym partnerem
Sieć franczyzowa VeloBanku dynamicznie rośnie. Obecnie dysponuje 100. punktami partnerskimi, a do końca 2025 roku uruchomionych zostanie kolejnych 60. To dziś szybko rozwijająca się sieć bankowa, dająca szereg korzyści dla partnerów. Lokalizacja w centrach dużych miast, wsparcie marketingowe, dostęp do szkoleń oraz technologiczne nowości w samych placówkach – to tylko niektóre benefity przyciągające nowych franczyzobiorców.
rozmowa | Wiele lat doświadczeń, globalne standardy, sprawdzone działające procedury – dla wielu potencjalnych kandydatów franczyza McDonald’s wydaje się być gotowym i prostym przepisem na sukces. Jak twierdzi Marek Mikusek, Franchising Director marki, „rozwój biznesu wymaga ciągłego, konsekwentnego zaangażowania ze strony franczyzobiorców, a sukces tkwi w odpowiedzialnym wyborze kandydatów i długofalowych partnerskich relacjach”. Jak zatem zacząć swój biznes pod złotymi łukami?
Bank zachęca rodziców do wprowadzenia swoich dzieci w świat finansów. W prezencie można otrzymać 200 zł dla dziecka oraz voucher na 100 zł dla siebie.
Współczesny przemysł staje przed coraz większymi wyzwaniami związanymi z optymalizacją kosztów energii czy dążeniem do zrównoważonego rozwoju, czego bodźcem może być nowy obowiązek nałożony na przedsiębiorców – raportowania ESG. Instalacje fotowoltaiczne są już bardzo popularnym rozwiązaniem pozwalającym na ograniczenie wydatków na energię elektryczną i redukcję emisji CO2, ale sama produkcja czystej energii z własnego źródła często nie jest wystarczająca. W niektórych przypadkach maksymalne wykorzystanie potencjału energetycznego może być możliwe jedynie przy użyciu dodatkowej instalacji – magazynu energii.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
W punktualności PKP są lepsze od Deutsche Bahn, ale w sposobie rezerwacji niemal najgorsze w Europie. Ranking kolei w Europie wygrywają Włosi, Szwajcarzy i prywatny przewoźnik z Czech, który chce wjechać do Polski.
Przez najbliższy rok, począwszy od połowy grudnia, pomiędzy Zieloną Górą a Wrocławiem będą kursować pociągi Kolei Dolnośląskich zamiast składów Polregio.
Cztery osoby zostały ranne w wyniku wykolejenia się pierwszego wagonu pociągu Intercity na przejeździe kolejowym w miejscowości Nowa Sucha pod Sochaczewem. Do zdarzenia doszło, gdy rozpędzony skład uderzył w samochód ciężarowy, który znalazł się na przejeździe, wyposażonym w sygnalizację i rogatki.
W wyniku zderzenia dwóch towarowych pociągów w Kuźni Raciborskiej do szpitala trafił jeden z maszynistów. Drugiemu nic się nie stało. Jak podała śląska policja, do wypadku doszło ok. 1.30 w nocy.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Zmiany prawa nie są receptą na poprawę bezpieczeństwa przejazdów kolejowych. – Kary, nawet te wysokie, nie pomagają, trzeba edukować – twierdzą eksperci.
Kierowcy i piesi omijają opuszczone zapory, ignorują znak stop i sygnalizację świetlną przez przejazdem. Na trzech testowanych przejazdach w ciągu jednego roku aż 6 tys. razy nie zatrzymano się na czerwonym świetle.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas