Jak podaje w najnowszym raporcie firma eMarketer, w tym roku dostęp do Internetu będzie miało 69,7 proc. gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii. Oznacza to wzrost o 6,7 pkt proc. w porównaniu z 2009 r.
W kolejnych latach wskaźnik ma dalej rosnąć, choć już w nieco wolniejszym tempie. W przyszłym roku spodziewany jest wzrost o 4,5 pkt proc., a w kolejnym o 3,2 pkt proc.
– Rynek się stabilizuje, zwłaszcza w przypadku Brytyjczyków w wieku ponad 50 lat – oceniają analitycy eMarketer.
Firma podaje, że o ile wciąż najpopularniejszymi sposobami wykorzystywania Internetu są wyszukiwarki, poczta elektroniczna oraz zakupy, to najszybciej zyskują serwisy społecznościowe oraz wideo. EMarketer zwraca także uwagę, że w miarę upowszechniania się bezprzewodowego dostępu do sieci coraz więcej osób wykorzystuje w tym celu nowoczesne telefony typu smartfon oraz tablety, takie jak iPad.
Według brytyjskiego oddziału stowarzyszeni IAB (Interactive Advertising Bureau) we wrześniu 26,6 mln osób (59 proc. właścicieli telefonów komórkowych) wykorzystywało mobilne urządzenia do pozyskiwania treści z Internetu.