Polki i Polacy po trudnym okresie problemów finansowych odczuli poprawę, a ich troska o codzienny byt nieco zmalała - wynika z cyklicznego badania nastrojów konsumenckich agencji Zymetria.
Obecnie 33 proc. konsumentów ocenia, że ich sytuacja finansowa się polepszyła i to najwyższy wynik od początku 2022 r. Z kolei o pogorszeniu się sytuacji mówi 44 proc. badanych - w poprzedniej fali z marca mówiło tak 57 proc. respondentów.
- Coraz mniej osób musi oszczędzać, kupując artykuły pierwszej potrzeby jak żywność, leki czy produkty dziecięce. Bardziej swobodnie podchodzimy też do wydatków na przyjemności - wyjaśnia Edyta Czarnota, partner zarządzający Zymetrii.
Czytaj więcej
Przed świętami mocno rośnie zainteresowanie zakupami towarów używanych, od ubrań po akcesoria do...
Powyborcze zmiany polityczne niosą zarówno sporo optymizmu jak i obaw, 37 proc. Polaków mówi o patrzeniu w przyszłość z optymizmem, przeciwnego zdania jest 36 proc. Analitycy zauważają, że polskie społeczeństwo jest