Reklama

Niemieccy konsumenci nie tracą humoru. Ale nie mają powodów do radości

Nastroje konsumentów w Niemczech ustabilizują się w sierpniu po lekkim spadku w lipcu, bo nadzieje na malejącą inflację wywołały większe oczekiwania dotyczące dochodów — stwierdził instytut GfK na podstawie ankiety z 6-17 lipca.

Publikacja: 30.07.2023 13:10

Niemieccy konsumenci nie tracą humoru. Ale nie mają powodów do radości

Foto: Filip Frydrykiewicz

Wskaźnik nastrojów konsumentów poprawił się dla sierpnia do minus 24,4 pkt z minus 25,2 w lipcu, był też nieco lepszy od minus 24,7 pkt przewidywanych przez analityków pytanych przez Reutera.

Poprawa nastrojów wynikała głównie z oczekiwań większych dochodów — stwierdził Ralf Bürkl, ekspert w instytucie od konsumpcji — bo podwskaźniki gotowości do oszczędzania i do robienia zakupów były niemal identyczne dla obu miesięcy — lipca i sierpnia. Oczekiwania dotyczące dochodów poprawiły się o 5,5 pkt do minus 5,1 pkt w lipcu, do najwyższego poziomu od czasu rosyjskiej agresji na Ukrainę. W sierpniu 2022 ten wskaźnik wynosił minus 45,7 pkt. — Źródłem malejącego pesymizmu jest głównie nadzieja na spadek poziomu inflacji — stwierdził Bürkl.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Dane gospodarcze
GUS: Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w lipcu wzrosła o 4,8 proc. rok do roku
Dane gospodarcze
Jerome Powell w Jackson Hole zasygnalizował cięcie stóp procentowych
Dane gospodarcze
Nieznaczna poprawa w przemyśle. Są nowe dane GUS
Dane gospodarcze
Inflacja bazowa w lipcu lekko w dół. Jest najniżej od ponad 5 lat
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Dane gospodarcze
Ekonomiści są zgodni: Fed obniży stopy we wrześniu i jeszcze raz w tym roku
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama