Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 23:51 Publikacja: 12.06.2023 10:31
Foto: Bloomberg
Z ogłoszonych właśnie danych firmy NIelsenIQ wynika, że dla koszyka produktów FMCG wskaźnik inflacji w marcu 2023 r. wyniósł 20,6 proc. (w porównaniu do wskaźnika inflacji podanego przez GUS w wysokości 16,2 proc.). Pokazuje to, że faktyczna inflacja dla dóbr FMCG jest wyższa i musimy jeszcze poczekać, aby konsumenci realnie odczuli spowolnienie wzrostu cen.
Według danych firmy wartość sprzedaży koszyka za skumulowane 12 miesięcy do kwietnia wyniosła 259,4 mld zł, co oznacza 16,5 proc. wzrostu wartościowego rdr. Istotne jest to, iż niemal całość tego wzrostu wynika z wyższych cen, natomiast jedynie 1,9 proc. związane jest ze wzrostem sprzedaży ilościowej.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Produkcja przemysłowa w Polsce w sierpniu urosła o 0,7 proc. r/r – podał w czwartek Główny Urząd Statystyczny (G...
Przeciętne wynagrodzenie w sektorze przedsiębiorstw wyniosło w sierpniu 8769,08 zł brutto, co oznacza wzrost o 7...
Amerykański bank centralny obciął główną stopę procentową o 25 pb, co było zgodne z oczekiwaniami inwestorów. Za...
Inflacja bazowa w sierpniu wyniosła 3,2 proc. r/r – podał we wtorek Narodowy Bank Polski (NBP). To najniższy odc...
Inflacja w sierpniu w Polsce wyniosła 2,9 proc. – poinformował w poniedziałek Główny Urząd Statystyczny (GUS), r...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas