Reklama
Rozwiń
Reklama

Długa lista bolesnych ciosów w biznes

Ostatnie lata dla polskich firm były niemałym wyzwaniem. Pandemia i wojna przyniosły konsekwencje w postaci wzrostu cen, przerwanych łańcuchów dostaw i niestabilnej sytuacji gospodarczej.

Publikacja: 25.05.2023 03:00

Długa lista bolesnych ciosów w biznes

Foto: Bloomberg

Jak wynika z badania „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania”, zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie firmy ubezpieczeniowej Wiener, dla 77 proc. przedsiębiorców największym wyznaniem ostatnich lat była inflacja, z czego 44 proc. oceniło jej wpływ jako „bardzo duży”. Na drugim miejscu wśród najczęściej wspominanych wyzwań był wzrost kosztów pracy – ich wpływ odczuło 70 proc. firm. Ten sam odsetek badanych wskazał również na koszty paliw jako kluczowy czynnik wpływający na kondycję ich przedsiębiorstwa. Sześciu na dziesięciu właścicieli firm wymieniło także pandemię i lockdown jako czynniki o największym wpływie na ich sytuację. 58 proc. badanych odczuło rosnące koszty energii i prądu – ten czynnik miał szczególnie duży wpływ na największe firmy, z których 78 proc. wskazało to utrudnienie jako jedno z najważniejszych w ostatnim czasie.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Dane gospodarcze
PMI dla polskiego przemysłu pnie się w górę. Najwyższy wynik od pół roku
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Dane gospodarcze
Inflacja otworzyła drzwi do kolejnej obniżki stóp procentowych
Dane gospodarcze
Inflacja miała pójść w górę, a spadła. Niespodzianka od GUS
Dane gospodarcze
EBC utrzymał stopy procentowe bez zmian
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane gospodarcze
PKB strefy euro nieco lepszy od oczekiwań, a Niemcy w stagnacji
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama