Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 03.05.2025 19:24 Publikacja: 25.05.2023 03:00
Foto: Bloomberg
Jak wynika z badania „Małe, średnie firmy – wielkie wyzwania”, zrealizowanego przez agencję badawczą IQS na zlecenie firmy ubezpieczeniowej Wiener, dla 77 proc. przedsiębiorców największym wyznaniem ostatnich lat była inflacja, z czego 44 proc. oceniło jej wpływ jako „bardzo duży”. Na drugim miejscu wśród najczęściej wspominanych wyzwań był wzrost kosztów pracy – ich wpływ odczuło 70 proc. firm. Ten sam odsetek badanych wskazał również na koszty paliw jako kluczowy czynnik wpływający na kondycję ich przedsiębiorstwa. Sześciu na dziesięciu właścicieli firm wymieniło także pandemię i lockdown jako czynniki o największym wpływie na ich sytuację. 58 proc. badanych odczuło rosnące koszty energii i prądu – ten czynnik miał szczególnie duży wpływ na największe firmy, z których 78 proc. wskazało to utrudnienie jako jedno z najważniejszych w ostatnim czasie.
PMI dla polskiego sektora przetwórczego wyniósł w kwietniu 50,2 pkt – podało S&P Global. Wskaźnik trzeci raz z r...
Osiem zakończonych w tym kwartale projektów jest warte 671 mln euro i przyniesie tysiąc miejsc pracy. PAIH niema...
Wzrost gospodarczy w USA gwałtownie zwolnił w ostatnim kwartale, ponieważ Donald Trump starał się wdrożyć agresy...
Rekordowa liczba Rosjan nie wierzy w podawane przez urząd statystyczny i bank centralny dane o poziomie inflacji...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
PKB strefy euro wzrósł w pierwszym kwartale o 0,4 proc. w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami. Dane te by...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas