Ta tendencja powinna utrzymać się w bieżącym roku, bo chińscy konsumenci wracają do restauracji i będą znów podróżować po świecie.
Ilościowo francuski eksport zmalał o 3,8 proc. do 193,874 mln kartonów (po 6 butelek) z powodu gorszego 2021 roku dla win. Ich eksport zmalał o 6,6 proc. do 135,4 mln kartonów o wartości 11,6 mld euro (+10,2 proc.). Eksport szampana wyniósł 15,418 mln kartonów (+8,5 proc.) za 4,214 mld euro (+20 proc.). Był to jedyny trunek, który zwiększył popularność, pozostałe rodzaje wina straciły od 6 do 18 procent. Mocne alkohole opuściły Francję w 55,7 milionach kartonów, które osiągnęły wartość 5,5 mld euro (+11,6 proc.); na koniaki przypadło 17,607 mln kartonów (-3,7) za 3,934 mld (+9,3). Świat kupował więcej likierów, wódek i calvadosu, a mniej armaniaków i okowit.