Kuchenki mikrofalowe przez lata traktowane były jako sprzęt luksusowy, dlatego mimo bardzo wysokich cen kwitł prywatny import i znajdowali się nabywcy. W ostatnim czasie ceny jednak bardzo mocno spadły, na rynku pojawiło się wielu nowych producentów, dlatego dzisiaj przystępność cenowa kuchenek jest znacznie większa. Wraz z rosnącą popularnością sprzętu do zabudowy sprzedają się także produkowane w tym systemie kuchenki mikrofalowe, choć są droższe od standardowych modeli.

Jak podaje Euromonitor, liderem polskiego rynku jest koreański Samsung z 14,5-proc. udziałem, jednak już kolejną pozycję zajmuje polski Zelmer, który ustępuje rywalowi jedynie o 0,5 proc. Kolejne są koreańskie LG i Daewoo, amerykański Whirlpool i polska Amica. Na rynku liczą się także marki własne sieci handlowych czy dyskontów, pod którymi także produkowany jest sprzęt.

Według prognoz w 2010 r. wartość rynku sięgnie 94,8 mln euro, a za kolejne dwa lata przekroczy 108 mln euro. – Zwyczaje, także kulinarne, Polaków zmieniają się, dlatego nawet dotychczas mniej popularne kategorie sprzętu znajdują coraz więcej amatorów – stwierdzają analitycy z Euromonitora. Szybko rośnie bowiem sprzedaż także tosterów czy ekspresów do kawy, których oferta jeszcze kilka lat temu w polskich sklepach była niewielka.