Indeksy PMI rozczarowały

Niemiecki indeks PMI zarówno dla przemysłu jak i dla usług w lipcu okazał się gorszy od prognoz analityków. Podobnie było ze wskaźnikiem dla całej strefy euro

Publikacja: 21.07.2011 12:03

Indeks PMI, określający koniunkturę w sektorze przemysłu Niemiec, przygotowywany przez Markit Economics, wyniósł w lipcu 2011 roku 52,1 pkt wobec 54,6 pkt na koniec czerwca - podano wstępne wyliczenia. Analitycy szacowali, że indeks wyniesie 54,1 pkt.

Dla sektora usług niemiecki indeks PMI wyniósł w lipcu 2011 roku 52,9 pkt wobec 56,7 pkt na koniec czerwca. Tutaj szacunki ekonomistów wynosiły 56,1 pkt.

Wartość wskaźnika dla usług całej strefy euro wyniosła w lipcu 2011 r. 51,4 pkt w porównaniu do 53,7 pkt w czerwcu. I w tym wypadku wynik okazał się gorszy od oczekiwań rynku - analitycy liczyli na 53,2 pkt.

W sektorze przemysł indeks PMI odnotował również spadek większy niż spodziewali się ekonomiści. W lipcu indeks spadł do 50,4 pkt wobec 52,0 pkt na koniec czerwca. Analitycy szacowali, że indeks wyniesie 51,5 pkt.

Gorszy od prognoz okazał się także indeks PMI composite w strefie euro, który w lipcu wyniósł 50,8 pkt wobec 53,3 pkt w czerwcu. Rynek oczekiwał 52,6 pkt.

Wartość wskaźnika PMI powyżej 50 punktów oznacza ożywienie w sektorze.

Indeks PMI, określający koniunkturę w sektorze przemysłu Niemiec, przygotowywany przez Markit Economics, wyniósł w lipcu 2011 roku 52,1 pkt wobec 54,6 pkt na koniec czerwca - podano wstępne wyliczenia. Analitycy szacowali, że indeks wyniesie 54,1 pkt.

Dla sektora usług niemiecki indeks PMI wyniósł w lipcu 2011 roku 52,9 pkt wobec 56,7 pkt na koniec czerwca. Tutaj szacunki ekonomistów wynosiły 56,1 pkt.

Dane gospodarcze
Ekonomiści Credit Agricole BP z najcelniejszym scenariuszem
Dane gospodarcze
Kiedy Fed może powrócić do obniżek stóp procentowych?
Dane gospodarcze
Prezes NBP Adam Glapiński: Wątpliwa kolejna obniżka stóp procentowych w czerwcu
Dane gospodarcze
Pośpieszne zakupy w USA w marcu. Powstał rekordowy deficyt bilansu handlowego
Dane gospodarcze
Zamówienia w niemieckich fabrykach wzrosły w marcu bardziej niż przewidywano
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem